דברו איתנו
קבל הצעה





גולשים וחוסכים: 10 טיפים

מתי כדאי לכם להזמין חופשת סקי? מה המשמעות של מחירי הזמנה מוקדמת? האם משתלם יותר ללון בדירה או במלון? ואיך מקבלים סקי-פס במחירים נמוכים? אוספים גרוש לגרוש ומקבצים עבורכם את עשרת הטיפים שיחסכו לכם לא מעט כסף בחופשה הלבנה הבאה שלכם.


חופשת סקי כבר מזמן אינה נחלת העשירים. היום כבר הרבה יכולים להרשות לעצמם את התענוג, מבלי להישאר מרוששים. מהזמנה מוקדמת, דרך בישולים בכוחות עצמכם ועד להשאלת ביגוד מחברים - כל הדרכים לקרוע את המסלולים המושלגים מבלי לקרוע את הכיס. המידע והטיפים רלבנטים לאתרי סקי בצרפת, אתרי סקי באיטליה, ולאתרים רבים אחרים באירופה.



1. הזמינו מוקדם. חופשת סקי היא לא דיל של הדקה ה-90 לבורגס או לטורקיה. האירופאים מזמינים את חופשת הסקי שלהם כמעט שנה מראש ולכן המקומות הטובים (והזולים) נתפסים מוקדם. וכשהמתחרים שלכם לדילים הטובים הם אירופאים, גם לכם כדאי לקום מוקדם ולעשות מעשה. ההמלצה היא להזמין את החופשה כבר בספטמבר-אוקטובר. פרט למחיר אטרקטיבי, הזמנה מוקדמת מאפשרת לכם לבחור מתוך היצע עשיר יותר של אתרים ומלונות, ובדרך זו לתפוס את המקומות הטובים ביותר עבורכם. בנוסף, חשוב לא לשכוח לבדוק את לוחות הזמנים של החגים והחופשים של האירופאים, כדי שלא תגיעו לאתר ותמצאו אותו מפוצץ במשפחות וילדים אירופאים. כשאתם בודקים את החגים, קחו בחשבון גם את הבריטים, הגרמנים וההולנדים, להם אין אתרי סקי במדינה והם מציפים את האתרים בחופשים שלהם.

 

 

2. לכו על חבילה. מבחינה הגיונית נראה שאם תנסו להרכיב חבילה בעצמכם ללא סוכנים, תזכו למחירים טובים יותר, ללא עמלות. בפועל בזכות כוח הקנייה שלהן, מצליחות חברות התיירות להשיג מספקי השירותים, מחירים שלקוחות פרטיים מתקשים למצוא, גם בנבירה של כמה שבועות באינטרנט. וגם אם כבר השגתם דיל מצוין בעצמכם, תצטרכו לבטח להוסיף לו רכב שכור, דלק ואגרות כבישים לא מבוטלות שנהוגות באירופה. ברוב האתרים, גם צריך לקחת בחשבון את החנייה בתשלום בעיירה והליכות ברגל ממקום למקום, אם המלון נמצא במרכז העיירה ומקומות חנייה רחוקים. לרוב הראש השקט וההסעות המאורגנות שוות את המחיר וחוסכות זמן והסתבכויות בכבישים הפתלתלים.



3. השאילו ציוד. אם זו הפעם הראשונה שלכם, הטיפ הזה הוא בגדר חובה. ביגוד סקי וסנובורד עולה לפחות אלף שקלים (לבסיסי ביותר), וכדאי שתבדקו קודם שהספורט הזה בכלל מוצא חן ומתאים לכם לפני שתיכנסו להוצאות. אם אין לכם חברים שגולשים, נסו לבדוק בחנויות ציוד אם הם מציעים השכרות לשבוע או מוצרים מיד שנייה. לרוב, חברות התיירות יפנו אתכם וידאגו לכם לדיל טוב גם על ביגוד. ובכל מקרה, כפפות, ביגוד תרמי, גרביים וגוגלס הם דברים שאף פעם אי אפשר לשכור ולכן כדאי לעשות מאמץ ולהשיג מחברים. אם החלטתם לקנות ציוד או ביגוד - אל תוותרו על ההטבות שמקבלים לקוחות SkiDeal.

 

 

4. בחרו בדירה במקום במלון. אם החלטתם שהגלישה היא הקריטריון החשוב ביותר, ויתור קטן על האקסטרות יאפשר לכם חיסכון משמעותי ולפעמים אפילו שדרוג מבחינת המיקום בעיירה. במקום להתארח במלון מפנק עם שירות חדרים, ארוחות בוקר וערב ומיניבר, לכו על דירות או על בקתות, אם מדובר ב-8 אנשים ומעלה. אפשר למצוא דירות מתוקות ומאובזרות, עם ריהוט מפנק ואפילו חיבור wifi ו-DVD, ולפעמים הן נמצאות במתחמים שכוללים גם ספא או מתקני כושר. את האוכל תוכלו לקנות בסופר הקרוב ולבשל במטבח המאובזר שבדירה. האוכל במסעדות בחלק מהעיירות הוא יקר מאוד וזהו חיסכון משמעותי. לדוגמא, תוכלו למצוא את חבילות SkiDeal Light בליביניו, או באתרים רבים אחרים.

 

 

5. הכינו סנדוויצ'ים ושתייה. בהמשך לסעיף הקודם, לינה בדירה עם מטבח מאובזר תחסוך לכם לא רק את מחירי ארוחות הבוקר והערב במלון או במסעדות בחוץ, אלא גם את המחירים המופקעים שגובות המסעדות על ההר בצהריים. הכינו לעצמכם כריך בתחילת היום, שימו בתיק, יחד עם שלוקר מהארץ לשתייה קלה ופלאסק קטן עם משקה אלכוהולי מחמם שקניתם עוד בארץ או באחד הסופרים בסביבה, ותמצאו את עצמכם עם הרבה יותר כסף כיס לבירות באפרה סקי בסוף היום.

6. קחו חצי יום הדרכה. חופשת סקי לא צריכה להרגיש כמו מסע כומתה, ואין סיבה שתגיעו לסופה עם שרירים תפוסים ולשון בחוץ. יום הדרכה מלא עולה בהתאם ולא תמיד הכרחי. את העקרונות החשובים אפשר לספוג גם בשעתיים-שלוש של הדרכה ביום ובשאר הזמן לתרגל אותם עצמאית על ההר. מעבר לכך, הרבה פעמים בקבוצות של חברים או במשפחות שנוסעות יחד יש גולשים מרמות שונות, וחצי יום הדרכה מאפשר לכולם לגלוש ביחד בשעות אחה"צ במקום להתפצל ליום שלם.

 

 


7. ווקי טוקי. מפתה להשתמש בסלולרי כדי לשמור על קשר עם החברים על המסלולים, אבל החשבון שיגיע עם שובכם לארץ עלול להרגיש כמו מפולת שלגים שקוברת אתכם. אם הצלחתם להשיג מחברת הסלולר שלכם חבילה בתעריף מוזל מבעוד מועד - הרווחתם. אם לא, ואתם גולשים ותיקים שיוצאים מדי שנה לחופשה, שקלו את אופציית מכשירי הקשר (כן, ווקי טוקי). אפשר למצוא מכשירים עם טווח קליטה של 1-2 ק"מ בכ-350 שקל, ואם קובעים מראש נקודות מפגש או אזור גלישה זה יכול להספיק.

8. התאימו את מרחב הגלישה. אירופה מציעה כמה מרחבי גלישה עצומים בגודלם (סלה רונדה - 523 ק"מ, שלושת העמקים - 600 ק"מ, Espace Killy - 300 ק"מ), שמורכבים מכמה אתרים קטנים יותר ומהווים גן עדן לגולשים שמחפשים לצבור קילומטראז'. אבל אם זו השנה הראשונה, השנייה או השלישית שלכם, לא חייבים למהר ולהרחיב את הסקי-פס. גם 100 ק"מ של מסלולים הם די והותר לשבוע של גלישה עבור גולשים ברמה בינונית, ואת החיסכון תוכלו להרגיש היטב בכיס. יותר מכך, כדי לחסוך עדיף לבחור מראש אתרים קטנים או בינוניים ואולי טיפה פחות מוכרים, בהם הסקי-פסים זולים משמעותית.

9. חפשו סקי-פסים מוזלים. רבים מאתרי הסקי מציעים הנחות במחירי הכרטיסים למעליות לגולשים ותיקים (65/70 ומעלה), ילדים ולפעמים גם מתחילים. לפעמים קיימת גם אופציה לסקי-פס חצי יומי (בוקר או אחה"צ). כך שאם אתם יודעים מראש שתבלו כל הלילה ותתקשו לקום בבקרים, או שהכושר שלכם מאפשר לכם רק חצי יום גלישה, כדאי לשקול לקחת סקי-פס שתקף מ-12:00 ועד הסגירה, ולהפך. בנוסף, אתרים שונים עורכים לפעמים שבועות מיוחדים בהם ניתנים סקי-פסים מורחבים לכל מי שרוכש סקי-פס. כדאי לבדוק מראש את לוח התעריפים באתר האינטרנט של האתר.

10. השגחה על הילדים. בייביסיטר פרטית לילדים במהלך החופשה תעלה לכם הון תועפות, ויש שתי אפשרויות להתמודד עם עניין ההשגחה: האחת היא קייטנות סקי לילדים (רצוי כמובן עם הדרכה בעברית). הילדים מקבלים שיעורי סקי והפעלות עד לשעת סגירת המעליות, וההורים יכולים לגלוש בראש שקט. אפשרות נוספת היא לחבור מראש לזוג עם ילדים בגילאים דומים, ולעשות תורנות – כל פעם הורה אחר מוותר על כמה שעות גלישה ושומר על כל הילדים.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות