דברו איתנו
קבל הצעה





אישגל – מדריך גלישה

כל מי שנוסע לחופשת סקי באוסטריה, יודע שאישגל הוא אחד האתרים המפורסמים בעולם, גם בזכות חיי הלילה והבילויים. העניין הוא שמרוב דיבורים על הבילויים והמסיבות והריקודים וההשתוללות, הלו הלו, בוא לא נשכח שאישגל הוא קודם כל אתר סקי ענק, משגע ואיכותי, מהקרם דה לה קרם, הטופ של הטופ, הדובדבן של הקצפת.

מה הופך את אישגל לאתר כזה מדהים? אז ככה… נתחיל בכך שכמעט כל המסלולים הם בגובה מעל 2,000 מטר. נתון זה, פלוס העובדה שיש כאן כיסוי מאסיבי וטוטאלי של תותחי שלג, מבטיחים לנו שלג בטוח, לא רק בשיא העונה, אלא במינימום מנובמבר ועד מאי, ואנחנו אומרים "במינימום" כי למשל בשנת 2014 אפשר היה לגלוש באישגל גם ביוני.

באישגל יש 238 ק"מ של מסלולי גלישה המיועדים לכל הרמות, ומה שמיוחד כאן זה שכמעט כל מתחם הגלישה הוא בעצם מדבר ענק של שלג. כלומר, בכל רגע נתון אפשר לרדת מהמסלולים לאוף פיסטים בשליטה מלאה, ואחר כך לחזור למסלול בנקודה אחרת. איפה כדאי לגלוש באישגל? אנחנו בטוחים שתקחו מפה ותנסו את כל האתר. אבל הנה קצת מידע ראשוני…


מתחילים
מתחילים, אתם עדיין חסרי ביטחון, הגעתם ואתם פוחדים מהמדרונות. אז קודם כל נזכיר לכם שהגעתם הנה רק בזכות המדרונות ואין מה לפחד מהם. מה כבר יכול לקרות לכם? מקסימום נופלים מידי פעם על שלג רך וספוגי. בינתיים כדאי לכם להשתמש במעליות Fimba מהעיירה ועד לבסיס המתחילים בגובה בינוני, למשל ב-Idalp תוכלו למצוא מסלולים ממש קלים ומתונים, עם שטיח נע שיסיע אתכם למעלה, או טי באר, או מעליות כיסא, לבחירתכם.

אחרי שנפלתם קצת, בתור סקיירים למדתם קצת בשיטת פיצה וצ'יפס, וכגולשי סנובורד, למדתם את כל ארבעת סוגי הפניה האפשריים, אנחנו ממליצים על מסלולים כחולים שהם טיפה מאתגרים יותר, בצד המזרחי של המתחם. אמנם מפתה בסוף היום לחזור בגלישה לעיירה, אך אנחנו מזכירים שהמסלולים בחזרה לעיירה הם אדומים, ולכן אם אתם חסרי ביטחון, כדאי לכם לרדת בגונדולה בחזרה לעיירה, עד שתגיעו לרמה המתאימה, רמה של מסלולים אדומים.


מתקדמים
אחד המסלולים המדהימים והיפים ביותר באישגל הוא מסלול 80 המכונה מסלול הדיוטי פרי. הוא קרוי כך כי הוא יוביל אתכם עד לעיירת הדיוטי פרי שבשוויץ - Samnaun. המסלול מתחיל בפיסגת PALINKOPF, ומתפתל בחושניות דרך נופים מגוונים ושיפועים שיאיצו את פעימות הלב שלכם. סקי באוסטריה במיטבו!

מסלול מדהים נוסף הוא המסלולים שיורדים מפסגת GreitSpitz (מסלול 13 למשל) ועד לעיירה. מסלול 13 מתחיל כשחור (לא אימתני במיוחד, יש אתרים שבהם הוא היה נחשב אדום), ואחר כך הופך לאדום, מסלול ארוך ומשגע עם נופים ואוף פיסטים פשוט מעלפים, ותוכלו לנווט במסלולים בהמשך עד לעיירה! אל תפספסו זאת.


סנופארק
באישגל יש את אחד מהפארקים הטובים באירופה, פארק Vita שהוא אחד הטובים, ולבטח הארוך ביותר ביבשת. הוא מתוחזק היטב ומשתדרג באופן קבוע. יש כאן קיקרים, רמפות, ריילים, והעליה אליהם נוחה מאוד עם שלוש אופציות למעליות כיסא. ישנם מסלולי פארק למתחילים, רמת ביניים ומתקדמים שמעוניינים לשפר את הטכניקה. יש בו גם Half Pipe ומתקנים נוספים. שווה, שווה שווה!

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות