דברו איתנו
קבל הצעה





גולשים אל הפטוצ׳יני

אתם אוהבים את איטליה, את האנשים המחייכים, את האוכל הכל כך טעים ואת החמימות שאין שנייה לה, ומחליטים שרק שם תבלו את חופשת הסקי הקרובה שלכם. ובכל זאת, יש באיטליה מאות אתרים. איך בוחרים? ומה טוב ממה? הכנו לכם מדריך מקוצר של האתרים שהכי שווה לבקר בהם בעונת הסקי באיטליה.

חופשת סקי במדונה די קמפיליו - Madonna Di Campiglio: אתר סקי סופר-יוקרתי מכל הבחינות. ראשית, האתר עצמו רחב ידיים, שטוף שמש, עם סלעים משוננים באופק ויערות עד (מזכיר מאוד את סלה רונדה) עם סנופארק גדול ושפע של מסלולים ומרחבים אוף פיסט מסומנים ביניהם. האתר מחבר בין לא מעט עיירות במרחב, כך שניתן ללון בעיירה מדונה או בפינזולו, מרילבה, דימארו ואחרות. כמובן שמדונה היא העיירה היוקרתית ביותר, עם בתי מלון משובחים ברמה בינלאומית, עשירים במתקני ספא הכי משוכללים שיש ובמסעדות שף מקצועיות, מועדוני יוקרה ברחבי העיירה עם שמות כמו Ferrari Club ומסעדות וחנויות טובות, בכיכר המרכזית. הקהל שמגיע למדונה הוא מאצולת ארץ המגף, תראו שם נבחרות גלישה עם מדים אלגנטיים כמו של מרוצי מכוניות ומשפחות רבות עם בתי חורף שמגיעות לפחות פעם בחודש לאתר. סביב מדונה ישנם יקבים עתירי סטייל, שגם הם ממשפחת פרארי או דוקאטי השולטות באזור וניתן לשכור רכב ולבקר בהם ובשטחי השמורה הגדולה Brenta שצמודה לעיירה, בה עדיין מדווחים על קיומם של דובים שחורים.



חופשת סקי בסלה רונדה - Sella Ronda: מרחב הגלישה הכי גדול באיטליה ואולי גם בעולם מתפרש על פני לא פחות מ-1,233 ק״מ של מסלולים ואוף פיסטים סביב קבוצה של חמישה סלעים משוננים במיוחד שנקראת סלה. מדובר במרחב גלישה יפייפה ושטוף שמש, עם יערות עד וסלעים בכל פינה בנוף ומסלול מעגלי עצום בגודלו, גם הוא הכי גדול בעולם, שמקיף את ה״סלה״ מכל צדדיו, בו ניתן לגלוש כארבע שעות רצוף לשני הכיוונים. חופשת סקי בסלה רונדה מתאימה מאוד להרכב משפחתי או לקבוצה רומנטית של זוג או של כמה זוגות. גם קבוצת חברים גדולה של גולשים באותה הרמה יעשו שם כיף גדול, אך חשוב לזכור שחיי הלילה בסלה רונדה רגועים יותר מבמקומות אחרים. בכל זאת יש כמה קלאבים ופאבים נחמדים בשתי העיירות המרכזיות, קמפיטלו וקנאציי וגם מסעדות טובות אם תרצו לגוון מהאוכל הנפלא שמוגש במלונות. המלונות בסלה רונדה טובים וכמעט לכולם יש ספא ולובי מפנק. אם תשכרו רכב, תוכלו לשוטט בסביבה היפה, אך מכיוון שהמרחב העצום הזה מחובר, תוכלו להכיר אותו דרך המגלשיים. יש מסעדות הרים מקסימות בכל פינה ותוכלו לגמוע מרחקים עצומים ולהכיר את כל הסביבה.



חופשת סקי בפאסו טונלה - Passo Tonaleאחד המקומות האהובים עליי לסקי באיטליה הוא אתר סקי לא גדול במיוחד אך מגוון להפליא שמתאים גם לממש מתחילים וגם לממש מתקדמים. יש בו מסלולים תלולים, ארוכים ומפותלים שיורדים מהקרחון ושפע של אוף פיסטים, אך גם מסלולי בית ספר טובים ומסלולים בינוניים. זהו אתר אידיאלי להגיע בכל הרכב - זוגי, משפחתי ועם החברים, ומצוין לקבוצות מעורבות מבחינת הרמה. העיירה הקטנטנה פאסו טונלה נפרשת על פני רחוב אחד לא ארוך וצמודה לאתר, כך שההתניידות היא נוחה מאוד. חלק ממסלולי הגלישה מובילים למרחב נוסף בעיירה הצמודה Ponte Di Legno, עיירה ציורית עם סמטאות צרות לשיטוט נעים, בה תוכלו לאכול צהריים וצמודה לאגם קפוא מדהים ביופיו. האוכלוסייה המקומית שמגיעה לפאסו טונלה, בדרך כלל ממילאנו, היא ידידותית ואיכותית והאווירה בעיירה מיוחדת במינה. חיי הלילה אינם סוערים, אך ישנם שני מועדוני אפר׳סקי שמחים ומלאים עם קהל טוב בשעות אחר הצהריים. לחובבי הרומנטיקה נספר על מסעדה בתוך מנזר עתיק מימי הביניים. גולשים מתקדמים ייהנו כאן מאחד מסיורי האוף פיסט הכי ידועים באלפים (במחיר זול במיוחד אגב).



חופשת סקי בליביניו - Livigno: עיירת הסקי הכי תוססת באיטליה נמצאת בחבל לומברדיה בקרבת הגבול עם שוויץ. זוהי עיירה יפיפיה ממש שבנויה כולה מאבן עתיקה של ימי הביניים וקורות עץ כהות, סביב מדרחוב ארוך ארוך שמשתרע לכל אורך העמק. משני צידיו פסגות מושלגות, האחת Mottolino והשנייה Carosello, עליהן נמתחים 115 ק״מ של מסלולים, חלקם תלולים ומפותלים ומתאימים לרמות גלישה גבוהות וחלקם מסלולי בית ספר רבים שמתאימים למתחילים. הסנופארק הגדול ביותר באירופה נמצא על פסגת Mottolino ועונה לאותו השם, יש בו מקפצה ותחתיה מטוס קרב אמיתי שניתן לקפוץ מעליו ושפע עצום של מתקנים תחרותיים. 250 חנויות ממלאות את מדרחוב העיירה ומציעות את מרכולתן המשובחת, פטורה ממס. מסעדות, פאבים ומועדונים ממלאים את העיירה בקהל צעיר אך לא מידי (סביב גילאי 30) ובקבוצות חברים שמגיעות לחגוג יחד את ה-Semana Bianca (השבוע הלבן). הרבה סנובורדיסטים ופריסטיילרים אלופים מגיעים לליביניו כדי להתאמן בסנופארק על קפיצות הראווה. ליביניו גם אלופה באטרקציות שלג פסיכיות שכוללות מסלולים מוטוריים על השלג, טיולי אופנועים, הלי סקי (הכי זול באירופה) ועוד. משפחות עם ילדים וקבוצות גברים מתקדמים ייהנו שם המון.

ולסיכום, איטליה התברכה בכמות ימי שמש גדולה מהרגיל, במרחבי גלישה רחבי ידיים, באנשים חביבים ובאוכל משובח ולכן גולשים רבים מעדיפים לבלות בה את השבוע הלבן.

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות