דברו איתנו
קבל הצעה





איך לאכול נכון בחופשת סקי

ארוחת בוקר עשירה, סנדוויצ'ים לארוחת צהריים וחטיפי אנרגיה בין הארוחות. כל מה  שחשוב לדעת על תזונה נכונה בחופשת הסקי שלכם.

אז מה אוכלים בחופשת סקי כדי לקבל את האנרגיה שהגוף זקוק לה מבלי להרגיש במחנה אימונים? מצד אחד מדובר בפעילות ספורטיבית ששורפת הרבה אנרגיה, ומצד שני – יצאנו לחופשה שהיא בראש ובראשונה פינוק לגוף ולנפש. מיכל פישביין, תזונאית קלינית B.Sc ומדריכת כושר, ממליצה לשמור על חמישה עקרונות פשוטים:

1. ארוחת בוקר
ארוחת הבוקר בתחילתו של יום גלישה מספקת לגוף את האנרגיה הדרושה לאחר שנת הלילה שבה הגוף השתמש במאגרי האנרגיה. חשוב מאוד שלא לדלג על ארוחה זו, על מנת לקבל מנת אנרגיה זמינה הדרושה ליום של פעילות אינטנסיבית. כפי שאיננו מצפים מהמכונית שלנו לנסוע ללא דלק, כך לא נוכל לצפות מהגוף שלנו "להתניע" ללא ארוחת בוקר. מומלץ שהארוחה תהיה קלה יחסית, ותכלול  פחמימה (עדיף מורכבת) עם מנת חלבון. ארוחה כבדה מידי או אכילה בכמות רבה, יגרמו לעייפות ותחושת אי נוחות במערכת העיכול.
דוגמאות לארוחת בוקר טובה:
- קורנפלקס או גרנולה עם חלב או יוגורט.
- דייסת קווקר.
- מוזלי.
- כריך עם גבינה / פסטרמה / ביצה.
- ביצה וגבינה עם לחם וירקות.
נסו להימנע מהכנת כריכים במהלך ארוחת הבוקר במלון. זה בהחלט טעים ומזין, אבל השכנים האירופים לא ממש מתים על הנוהג הזה...


2. ארוחת צהריים

כל גולש סקי או סנובורד עם מעט ניסיון יודע שארוחת צהריים כבדה ומלאה בחופשת סקי היא משהו שכדאי ורצוי לוותר עליו. אם אתם רוצים להמשיך לגלוש גם אחרי הפסקת הצהריים, פשוט תוותרו עליה ותאכלו במקומה סנדוויצ'ים וירקות או פירות (אתם יכולים לרכוש הכול באחד מהסופרים במרכז העיירה - כך תחסכו  גם בהוצאות יקרות כשאתם על ההר). הצטיידו מראש בכריכים, חטיפי אנרגיה או פירות יבשים וכמובן בשתייה. אם אתם בכל זאת מחפשים משהו חם, פנקו את עצמכם עם מרק גולאש או קטניות באחת ממסעדות ההרים, אבל "בקטנה". מנוחה וארוחה קלה הן הפתרון המושלם להחזיר לגוף את האנרגיה שאיבד במהלך הגלישה ולהכין אותו לשעות נוספות של פעילות על ההר. הטרחה שכרוכה בירידה מההר יחד עם הכבדות והעייפות שישתלטו עליכם אחרי ארוחת צהריים גדולה הם מתכון בדוק לסיום מוקדם מהצפוי של יום הגלישה שלכם. ואנחנו מדברים מניסיון...

3. ארוחת ערב
בארוחה זו, בסופו של יום גלישה מפרך, חשוב לכלול את כל אבות המזון, וכדאי שהיא תהיה הגדולה מבין הארוחות לאורך היממה. מומלץ לשלב בה מנה בשרית כלשהי (בשר, עוף או דג) בשילוב תוספת מנת פחמימה לבחירתכם (אורז, פסטה וכד'). מלבד הקפדה על רכיבי הארוחה, זו ההזדמנות לבחור את המזונות שאתם אוהבים יותר ולהתפנק באמת.



4. ומה בין הארוחות?

למי שעוסק בפעילות מאומצת במיוחד או למי שחש חולשה בעת פעילות מרובה, מומלץ לקחת למסלול חטיפי אנרגיה או פירות יבשים ולרענן את מאגרי האנרגיה בעת הצורך.


5. שתייה

תחושת הקור באתרי הסקי עלולה לטשטש תחושת צמא - ולכן חשוב להקפיד על צריכת נוזלים ובעיקר להקפיד על שתיית מים. קחו איתכם מים בשלוקר (מנשא מים בתוך תרמיל הגב) או קנו בקבוקי מים מראש בסופר כדי לחסוך בהוצאות יקרות על ההר. ניתן לשתות משקאות המכילים סוכר ויכולים לתרום מעט אנרגיה לפעילות המאומצת. לא מומלץ לשתות משקאות אלכוהוליים בזמן הפעילות, כיוון ששתיית אלכוהול עלולה לפגוע ביכולת הריכוז והתפקוד ובכך גדלה הסכנה לפציעה. אם תרצו, תוכלו לסיים את יום הגלישה עם בירה צוננת.


 

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות