דברו איתנו
קבל הצעה





הטיפים שאסור לגלוש בלעדיהם!

צעד אחרי צעד - הטיפים הכי חשובים לחופשת סקי מוצלחת

כמעט כל גולש מנוסה ישמח לחלוק איתכם את הידע שצבר, וללמד אתכם משהו על השלג. כדי שלא תהיו מבולבלים משלל ההמלצות - ריכזנו עבורכם את הדברים החשובים והבסיסיים ביותר.

הכנה גופנית:
ככל שתהיו בכושר טוב יותר ותכינו את עצמכם מוקדם יותר לקראת החופשה, הסיכוי שתיהנו ממנה יגדל משמעותית. אחרי הכול, סקי הוא ספורט פיזי ומומלץ מאוד להכין את עצמכם כמו שצריך. זה לא משנה אם אתם גולשים מתחילים או גולשים מנוסים יותר. במהלך שבוע ממוצע של גלישה אינטנסיבית, מופעלים שרירים רבים שבשגרה היומיומית מוזנחים. אם יש משהו שאף אחד מאיתנו לא רוצה, בייחוד בחופשת הסקי שכל כך חיכינו לה, אלה הם שרירים כואבים, פציעות יבשות, נקיעות קרסול, או מועקות גופניות אחרות.. אל תשכחו גם שבמהלך היום-יומיים הראשונים של הגלישה, הגוף צריך להסתגל לתנאי הגובה ומזג האוויר באתרי הסקי, מה שמצריך מגופכם מאמץ נוסף. רעיונות לתרגילי כושר תוכלו למצוא באינטרנט או להיעזר במדריך הכושר שלכם.

בחירת האתר:
בשלבים הראשונים, חשוב לבחור אתרים שמתאימים יותר לגולשים מתחילים, עם מגוון מסלולים כחולים בהם אפשר לעשות את צעדי הגלישה הראשונים ובית ספר טוב ללימוד סקי, עם מדריכים בעלי גישה למתחילים. חשוב לדעת כי אין דומה אתר סקי בבולגריה לאתר סקי באיטליה. בשבוע הראשון שלכם גם ככה לא תגלשו על יותר משניים שלושה מסלולים כחולים, לכן אין טעם להתייחס לגודל האתר ומספר המסלולים האדומים והשחורים, היות והם פחות רלוונטיים עבור גולשים מתחילים. אחד מהאתרים הטובים ביותר לגולשים מתחילים הוא בנסקו בבולגריה.

וודאו כי המלון נמצא בתחומי העיירה הצמודה לאתר הסקי ולא מחוצה לה.

הזמנת חבילה:
חבילת סקי, בניגוד לחבילות אחרות, היא דבר מורכב שכולל טיסות, העברות, מלון, סקי פס, הדרכה, ציוד וכו'. כדאי מאוד, לפחות בשנים הראשונות, להזמין את חופשת הסקי דרך חברות שמתמחות בסקי, וכך להבטיח שהחופשה תתאים לרמת הגלישה וסגנון החופשה שלכם.

בטיחות:
בכדי לגלוש בראש שקט וליהנות כמו שצריך מחופשת הסקי שלכם, כדאי להקפיד על כללי זהירות בסיסיים ואביזרי בטיחות, שיעזרו לכל מי שחדש בתחום לצבור בטחון ולהתקדם יותר מהר. חשוב מאוד לקחת קסדה, כפפות ממוגנות ומגן גב לגולשי סנובורד. אם אתם גולשים מתחילים אז על אחת כמה וכמה.

שכירת ציוד:
כל עוד אתם גולשים מתחילים אין טעם לרוץ ולקנות ציוד. בייחוד כשאתם עדיין לא בטוחים שאתם רוצים להמשיך עם זה. בהתחלה נסו לשכור חליפת גלישה באחת מחנויות הציוד ולוודא שחבילת הסקי כוללת שכירת ציוד.

הדרכה:
אחד מהדברים החשובים ביותר לשיפור רמת הגלישה שלכם. קחו שיעורים פרטיים או קבוצתיים, בהתאם לתקציב שלכם, והתאימו את מספר שעות הלימוד היומיות בקבוצה ליכולת האישית שלכם. אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי בימים הראשונים והעדיפו קבוצות לימוד קטנות. זה יכול להיות שעתיים הדרכה או חצי יום. הכי חשוב שהמדריך יהיה בעל ניסיון עשיר ושיידע לדבר גם אנגלית.

ביטוח סקי:
אם יש משהו שאסור לכם בשום פנים ואופן לשכוח לפני יציאתם לחופשה, זה ביטוח מורחב לסקי. כך תוכלו לגלוש בראש שקט ולדעת שאתם מכוסים בכל מה שקשור לנושא הפציעות והטסה רפואית במקרה הצורך. כדי להימנע מתקלות מיותרות, הזמינו לעצמכם את הביטוח בשלב הזמנת חבילת הסקי שלכם.

אפרה סקי:
המונח שכולל בתוכו את כל האטרקציות וחיי הלילה שיש באתר הסקי לאחר שעות הגלישה. תבדקו טוב טוב כי באתר שאליו אתם נוסעים,  יש מגוון אטרקציות וחיי לילה בכדי שלא תשתעממו אחרי השעה 5, כשהאתרים נסגרים. כיום מרבית האתרים מציעים שלל אפשרויות בילוי ורק צריך לבחור את הפעילות שמתאימה לכם.

ביגוד:
ביגוד הגלישה כיום מאוד מתקדם ונוח. השיטה המומלצת ביותר היא להתלבש בשלוש שכבות. שכבה ראשונה מנדפת זיעה וצמודה לגוף (חולצה טרמית), שכבה שנייה לבידוד וחימום (פליז), ושכבה שלישית  להגנה משלג ומרטיבות (מעיל ומכנסיים). לא חייבים לקנות הכול לחופשה הראשונה ועדיף בהחלט לשאול חולצה תרמית או פליס מחברים ואפילו לשכור חליפת סקי ברמה בסיסית מחנויות ציוד בארץ (דווקא בחו"ל קשה למצוא ביגוד להשכרה). אחרי שתחליטו כי אתם רוצים להמשיך ולגלוש כל שנה, תוכלו לבדוק אופציה  לקניית ביגוד איכותי שיחזיק שנים רבות.

סבלנות:
חופשת סקי אחרי הכול צריכה להיות מהנה. אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי שעות לימוד וגילשו בהתאם ליכולות הפיזיות שלכם.

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות