דברו איתנו
קבל הצעה





סבב הפרירייד העולמי

אם המילה פרירייד או סתם תמונה של שלג כבר מגבירה לכם את הדופק כדאי שתתכוננו- הכתבה הזאת הולכת לדגדג לכם בשרירי הגלישה.

בואו נתחיל מההתחלה- פרירייד הו?! 
פרירייד הוא סגנון גלישה שמבוצע על שטח טבעי ללא מסלול מסומן ומוגדר. לרוב דרגת הקושי והסכנה בו גבוהה בהרבה מגלישה בשטחי הסקי שאנו מכירים.
דמיינו לעצמכם צלע הר משופע בטירוף, מלא בדרופים וצוקים, מסוג ההרים שגם הגולשים המנוסים ביותר לא היו פוזלים לעברם או מדמיינים אפילו לגלוש אותם… אז זה זה!

סבב הפרירייד העולמי
סבב הפרירייד העולמי היא תחרות גלישה מהסוג שגורם לצופה להתכווץ בכסא תוך כדי פליטת משפטים כמו: "לא, לא, הוא לא נורמלי" או "אני לא מאמין שהוא הרגע קפץ את הצוק הזה".
התחרות מורכבת מ-5 תחנות, כלומר 5 אתרי סקי שמשתנים מדי שנה, ומחולקת לקטגוריות: סקי וסנובורד, גברים ונשים כשהמיין איוונט הוא סקי גברים- 29 מהגולשים הטובים בעולם מגיעים לסבב כדי להשאיר את הקהל פעור פה. 

הגולשים מנוקדים על פי קריטריונים כמו בחירת קו גלישה (מסלול הגלישה הנבחר), רצף ומהירות, זמן אוויר ותרגילים. לתחרות מגיעים גולשים מכל רחבי העולם, לרוב ממדינות שידועות במרחבי הגלישה שלהן כמו: צרפת, אוסטריה, ארה''ב וקנדה. אולם ניתן למצוא גם גולשים מארגנטינה, ניוזילנד, שבדיה ואפילו רוסיה. כולם מגיעים עם מטרה אחת: האפשרות להיקרא אלוף העולם בפרירייד.



שיטת הניקוד
בתחילתה של התחרות, שיטת הניקוד הייתה הרבה יותר פשוטה וברורה משום שכל הגולשים התאימו את עצמם להגדרה של המושג פרירייד תוך כדי גלישה של קווים טכניים מהירים וקפיצה מעל צוקים ודרופים עצומים. אולם עם השנים נכנסו לסבב גולשים צעירים כמו מארקוס אדר האיטלקי ופאביו סטודר האוסטרי ששינו קצת את פני התחרות כששילבו בגלישה שלהם תרגילי פריסטייל ששמורים לתחרויות כמו ה- X Games.

לפי חוקי התחרות אסור לגולשים לגלוש את הפייס- צלע ההר שמיועד לגלישה- לפני התחרות עצמה וכל גולש מקבל רק הזדמנות אחת להוכיח את עצמו. כדי להתגבר על הקושי הזה הגולשים בונים לעצמם קו גלישה, ממש כמו בניית ציר נוייט אך ורק מהסתכלות על ההר בימים שלפני התחרות. הרבה גולשים גם לוקחים את העניין הזה צעד קדימה ומסמנים על גבי צילומים על המחשב את הקו שירצו לקחת!

קחו לכם רגע לצפות בראן המדהים של מארקוס אדר בתחרות 2019

הטרנד של שילוב גלישת פריסטייל בתחרות הקשה על שיטת הניקוד ועורר מחלוקת רבה בין הגולשים.
סאם סמווי מניוזילנד לדוג', הוא אחד הגולשים הותיקים והמובילים בסבב. סאם ידוע בתור גולש אולד סקול וטוען שהתחרות צריכה לחזור קצת לשורשים שלה: טכנית, מהירה וקשוחה.



הכוכבים הגדולים
כוכב מרתק בתחרות הוא סאשה האם, גולש הסנובורד הבריטי. מסיפורו של סאשה ורבים אחרים אפשר לראות שהמניעים של הגולשים להתחרות הם אהבה לתחום, לגלישה ולשלג הרבה יותר מכל מניע כלכלי. כידוע בריטניה לא תופסת יותר מדי כותרות על מרחבי גלישה מרשימים במיוחד אבל סאשה הוא בחור מיוחד במינו. הוא גר בלונדון ומנהל משרד נדל''ן מצליח ובו זמנית מצליח לגלוש ברמות הגבוהות ביותר בעולם. כשנשאל איך זה יכול להיות שהוא חי את שני העולמות הוא ענה שהסיבה היחידה היא כסף. כמה שהוא היה רוצה לחיות את חייו סביב גלישת סנובורד הוא צריך לשלב עבודה משרדית בשביל להתקיים. הוא הסביר שבמהלך החורף הוא עובד ארבעה ימים במשרד בלונדון ובכל יום שישי הוא נוסע לשלושה ימים בשאמוני. 

גולשת מעניינת נוספת היא שאנון ייטס, אלופת קטגוריית סנובורד נשים. שאנון גרה ביוטה, ארה''ב יחד עם בעלה ומשלבת ב15 השנים האחרונות יחד עם הגלישה עבודה בוטרינריה מקומית ולאחרונה לימודים להיות אחות

לסיכום- מדובר באחת התחרויות הפרועות והמרתקות בעולם, כזאת שגם מי שעוד לא התמכר לשלג לא יצליח להוריד ממנה את העיניים.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות