דברו איתנו
קבל הצעה





סקי לחורף מזמינים בקיץ

נחשף התזמון הנכון להזמין חופשת סקי לחורף הקרוב

כשליש מגולשי הסקי הישראלים כבר למדו שהתזמון הטוב ביותר להזמנת חופשת סקי הוא לא הרבה אחרי שהם איפסנו את חליפות הגלישה מהחופשה הקודמת. כל הסיבות – בפנים

 

ישראל בורכה אמנם רק בהר מושלג אחד, אבל זה לא מנע מעשרות אלפי ישראלים להפוך את ענפי הסקי והסנובורד לתחביב אהוב, ואת חופשת הסקי למסורת של פעם בשנה. על פי ההערכות המקובלות, תיירות הסקי בישראל מגלגלת כ-60 מיליון דולר בשנה וקהילת הגולשים הישראלית מונה יותר מ-40 אלף איש. בעוד שעד ראשית שנות האלפיים התרכז החלק הארי של הזמנות חופשות הסקי בחודשים אוקטובר-נובמבר, ניכרת בשנים האחרונות מגמה של הזמנה מוקדמת בקיץ. מנתוני חברת תיירות הסקי סקי דיל (SkiDeal) עולה כי בשנים האחרונות, אחוז ניכר מהלקוחות הזמינו את חופשת הסקי השנתית שלהם לפני אוקטובר.



הסיבות לתזוזה הזו בדפוס הצרכני רבות, ובראשן הרכיב שמשחק את התפקיד הגדול ביותר בתכנון של כל חופשה: העלות. חברות התיירות מציעות מחירים נוחים ומשתלמים למי שמתכננים ומזמינים מוקדם. הן יכולות להרשות לעצמן לעשות זאת מכיוון שההתחייבות המוקדמת מאפשרת להן לסגור עסקאות משתלמות יותר עם המלונות. בנוסף, הרכיב השני בגודלו בחבילת הסקי הוא מחיר הטיסה, וכמו שיודע כל מי שאי פעם חיפש מציאות בתחום, מחירי הכרטיסים בחברות התעופה זולים יותר ככל שמזמינים מוקדם יותר. בסופו של יום, ההנחות הללו מגולגלות ללקוחות.




גורם שלישי בתמונה הוא הבטחת המקום. עיקר ההכנסות של מלונות הסקי באירופה מגיע מלקוחות אירופיים, שם הזמנה מוקדמת היא כבר עניין שבשגרה. לכן, ככל שלקוחות ישראלים מזמינים מוקדם יותר, כך הם מגדילים את הסיכויים להבטיח לעצמם מקום פנוי בדיוק באתר, במלון ובתאריכים הרצויים. נוסף לכך, בהזמנה מוקדמת יש אפשרות ליהנות מהנחות לאירועים מיוחדים בהם המקומות מוגבלים: תחרויות גלישה, פסטיבלי מוזיקה (ה-Snowbombing במאיירהופן, לדוגמה), הופעות ענק של פתיחת העונה (באישגל, למשל) ואירועי סוף עונה למיניהם. ככל שמספר היוצאים לחופשה גדול יותר (משפחה או חברים), והתאריכים האפשריים מוגבלים יותר (חופשות בי״ס, למשל) - כך שריון המקום חשוב פי כמה. מנכ״ל סקי דיל, רונן כ״ץ, ממליץ לבדוק מראש את תאריכי חופשות החורף ופסחא של בתי הספר האירופיים. ״אלו תאריכים מבוקשים ועמוסים יחסית באתרי הסקי, ולכן גם המחירים בהתאם. לשמחתנו, קייטנות הסקי בחנוכה, פורים ופסח לא מתנגשות איתן בדרך כלל״.

לכל אלו מתווסף האפקט הפסיכולוגי של ההנאה שבציפייה. שגרת החיים והעבודה כל כך עמוסה לפעמים, שהחופשה השנתית היא משהו שמצפים לו בכיליון עיניים. במיוחד במדינה חמה כמו ישראל, ״ברגע שאנשים מגלים את הכיף שבגלישה ומתמכרים לאווירת האפרה סקי העליזה באתרים, הם סופרים את הימים לחופשה הבאה״, אומר כ״ץ.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות