דברו איתנו
קבל הצעה





טיפים להזמנת חופשת סקי

מדריך פשוט בשמונה צעדים

החלטתם לצאת לחופשת סקי, אבל איך תדעו מה הכי טוב עבורכם להזמין? איפה כדאי לחסוך? במה להתחשב, איך לבחור את האתר, מה אסור לשכוח ולמה עדיף לשכור ציוד? מדריך בשמונה צעדים.

אם מזג האוויר החורפי שסוף סוף הגיע למחוזותינו עשה לכם קצת חשק לחורף אירופי אמיתי, חופשת סקי היא רעיון מצוין. שבוע ספורטיבי על השלג יכול להיות תענוג אמיתי, מהסוג שמתמכרים לו. וכדי לזכות וליהנות כמו שצריך, כדאי להשקיע שעה אחת קודם, ברגע הזמנת החופשה. על פי מה לבחור את האתר? ממה להיזהר ועל מה בשום אופן לא לוותר? הנה 8 טיפים חשובים שיעזרו לכם בבחירה.

הזמינו אצל מומחים

חופשת סקי היא לא כמו קפיצה קטנה לטורקיה, לחופשת בטן-גב. יש בה הרבה יותר מרכיבים שצריכים לפעול בהרמוניה אחד עם השני, מעבר לטיסה ומלון, כמו הדרכות לפי הרמה המבוקשת, גישה נוחה למסלולים, יכולת איסוף ציוד בזמן וממקום שקרוב למלון, סקי פס, העברות וכו'. לכן, עדיף להזמין דרך מישהו שמבין היטב בתחום. כל סוכן נסיעות יכול להזמין לכם טיסה, מלון וסקי פס, אבל בחברות שמתמחות בתחום הסקי, מכירים היטב את כל האתרים, בעלי המלונות והחנויות ממקור ראשון וגם יידעו לייעץ לכם יותר לעומק ולתת מענה מדויק לצרכיכם. חופשה בהרכבה אישית יכולה להתאים למי שכבר ותיקים בעולם הסקי ואוהבים להשקיע שעות בתחקירי אינטרנט. החיסכון, לרוב, לא יהיה משמעותי.

 

בחרו את האתר בחוכמה

יש הבדלים בין אתרי סקי באוסטריה לאתרי סקי באנדורה, או לאתרי סקי בצרפת. בכל האתרים יש אמנם שלג ומעליות, אבל ישנם הבדלים משמעותיים בין המדינות המארחות ובין האתרים. בבואכם לבחור יעד כדאי להתחשב בגורמים כמו: תקציב, שיכול להשתנות במאות אירו בין אתר לאתר, רמת גלישה (זו האישית שלכם, לא של החברים), אופי החופשה שאתם מחפשים (יותר מסיבות או רומנטיקה ומסעדות טובות? עם או בלי ספא? מקום שמאפשר פעילויות לילדים או למי שאינו גולש וכו'). סגנון הגלישה שלכם הוא גם גורם מכריע (האם אתם גולשים במסלולים או מעדיפים אוף פיסט? או שמא אתם פריסטיילרים וצריכים סנופארקים טובים, אוהבים מסלולים צרים או רחבים?), התקופה בשנה בה אתם מעוניינים לנסוע (למשל - מוקדם ומאוחר בעונה עדיף לבחור באתרים גבוהים, אם באמצע העונה אז כדאי להזמין מוקדם כי מלא) ועוד. אם זו הפעם הראשונה שלכם והתקציב דחוק, אל תתפתו לאתרים שמציעים כמות אדירה של מסלולים. גם ככה תבלו את רוב השבוע בשניים-שלושה מסלולים למתחילים, ולכן חבל על הכסף.

אל תוותרו על ביטוח סקי

אסור בתכלית האיסור לטוס לחופשת סקי בלי ביטוח סקי ייעודי שמכסה אתכם במקרה של תאונת גלישה וכולל גם הטסה לארץ במקרה הצורך. גם פציעה קלה כמו נקע עלולה לעלות לכם כמה מאות אירו אם אין לכם ביטוח (ביקור אצל רופא, תחבושות, הפסד ימי גלישה וכו'), ומכיוון שמדובר בתוספת זניחה יחסית לביטוח הנסיעות שאתם עושים ממילא – אין שום סיבה לנסוע בלעדיו.

דאגו מראש לא להתייבש משעמום בערב

אם אתם אוהבים את השקט שלכם בערב כדאי שלא תמצאו את עצמכם באתרי מסיבות סוערים לצד אלפי בני נוער שתויים, והפוך - אם בסוף יום גלישה אתם צריכים את האקשן, וודאו שהאתר אליו אתם נוסעים מציע את אופי הבילוי המועדף עליכם, אם זו אטרקציה ספורטיבית, מסעדה טובה ושקטה או ברים שוקקים. אם יש לכם תחביב מסוים או אטרקציה מועדפת שנהוגה באתרים מסוימים, כמו מסלול מירוצי מכוניות מושלג (ואל טורנס), צלילה מתחת לאגם קפוא (טין), מצנחי רחיפה (מדונה די קמפיליו), וודאו שבחרתם באתר הנכון.

שעתיים של הדרכה יומית יספיק

סקי וסנובורד נראים ענפי ספורט די פשוטים כשמסתכלים על הגולשים מתחתית המדרון, אבל מפסגת ההר הכל נראה אחרת. מרפאות האתרים מלאות בגולשים שהיו משוכנעים שתוך מסלול או שניים הם מפצחים את הסוד, ויכולים לאכול, בלי מלח, מסלולים שחורים לארוחת בוקר. בסופו של יום - כדי למנוע פציעות וללמוד את הטכניקה בצורה הטובה ביותר, עשו לעצמכם טובה וקחו שיעורים, פרטיים או קבוצתיים (בהתאם לתקציב) גם לשעתיים-שלוש ביום. אחר כך, תוכלו כבר לגלוש עם המשפחה או החברים ולהתאמן לקראת השיעור הבא. סמכו עלינו - זה יעשה לכם רק טוב. 

נוסעים עם ילדים? העדיפו הדרכה בעברית

לילדים עד גיל 12, קשה לקבל הדרכות באנגלית (עם מבטא צרפתי או אוסטרי כבד). מומלץ בחום לחשוף אותם לשלג עם פיקוח והדרכה ישראליים. לא רק שיבינו את המדריך, אלא גם את החברים לקבוצה ויוכלו ללמוד זה מזה. חנוכה, פורים ופסח הם בדרך כלל המועדים המועדפים על משפחות עם ילדים, יחד עם החופשים בבית הספר. ככל שענף הסקי תפס תאוצה בארץ, חברות התיירות הבינו שכדאי להשקיע בדור הצעיר. לכן, יש חברות שמציעות בחגים קייטנות עם מדריכי סקי ישראלים מוסמכים, שמוטסים מהארץ יחד עם בייביסיטרים ששומרים על הילדים בשעות אחר הצהריים, בזמן שההורים קורעים את המסלולים בראש שקט.

מלווה באתר

הגעתם לאתר ולא קיבלתם את החדר במלון בזמן? נפצעתם ואתם צריכים רופא? כדי שלא תצטרכו לתקשר בפנטומימה עם המקומיים באתר בשעת לחץ, חלק מהחברות המשווקות חבילות סקי מחזיקות באתרים דרך קבע נציג ישראלי דובר עברית. המלווה אוסף אתכם משדה התעופה, נוסע איתכם למלון, דואג שקיבלתם כל מה שהזמנתם וזמין לכל בעיה שעשויה להתעורר במהלך החופשה. אף אחד לא יטען שאי אפשר להסתדר בלי, אבל זו בהחלט תוספת מבורכת, וכזו שלא גובים עליה אקסטרה.

פעם ראשונה בלבן? אל תרכשו - השכירו

ביגוד גלישה וציוד קשיח (מגלשיים, נעליים, סנובורד וכו') הם עסק יקר, כך שכדאי להשקיע בהם רק אם מחליטים שזהו  תחביב שאתם מתכוונים להתמיד בו. לפעם הראשונה לבטח אין סיבה לקנות ציוד משלכם וגם אין סיבה לסחוב אותו מהארץ.  ציוד ההשכרה באתרים סביר בהחלט, מתחדש מדי שנה וגם אינו יקר כל כך. כדאי לתאם את השכרת הציוד כבר בעת הזמנת החופשה, משום שחברות התיירות עובדות לרוב עם חנויות ציוד ספציפיות באתרים ומצליחות להשיג מחירים משתלמים יותר. באתר תאלצו לשלם מעט יותר. חלק מהביגוד ומהאביזרים שווה לנסות להשיג מחברים (ביגוד תרמי, כפפות, גוגלס וכו'), חליפות גלישה אפשר לשכור בחנויות בארץ.

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות