דברו איתנו
קבל הצעה





לגלוש בכל גיל! 3 נשים גולשות

חלוצות הגלישה

חלוצת הגולשות בחרמון הרחיבה את המשפחה בזכות הסקי, הצעירה שהחלה על מגלשיים גילתה את נפלאות הסנובורד, ומה עושה הנערה המתעמלת בחודשי החורף? בואו להכיר את הנשים ששולטות בהר.
לאורה נייווידל בת 22 מיהוד.

ההתחלה: גולשת סקי מאז גיל 12. לפני 5 שנים עברה לסנובורד.
אבא של לאורה היה הראשון שגילה לה את הסוד – ומאז הגלישה הראשונה שלהם ביחד היא פשוט לא מפסיקה. עם השנים נוספו אליה לשיגעון גם החברה הכי טובה והחבר.
האתר הכי אהוב על לאורה הוא אישגל (Ischgl) - אחד מהמבוקשים שבאתרי ה סקי באוסטריה, בעיקר בזכות חיי הלילה ומסיבות הענק שם. סיבה נוספת עבורה לנסוע לאישגל היא מרחבי האוף-פיסט שמקיפים את האתר, שהם לגמרי כוס התה שלה, בהיותה פריסטיילרית מושבעת. גם הסנופארקים של אישגל שבו את לבה.
אז למה דווקא סנובורד? "בגלל המון סיבות", אומרת לאורה, "קודם כל, כי זה מאתגר הרבה יותר ומגניב, וגם יותר זורם עם הגוף. אחרי 7 שנים של סקי אני יכולה להגיד שסקי הוא כמו בלט – קלאסי ודוגמטי. סנובורד הוא כמו ג'אז או ריקוד מודרני – גמיש ומשאיר פתח לסגנון אישי". כאשר למדה לגלוש – הסנובורד היה פחות מוכר ונפוץ. רק לאחר שגילתה את הקסם שלו – היא זנחה סופית את המגלשיים.
לאורה טוענת שיש עוד סיבה לבחור בסנובורד, במיוחד עבור נשים: "אופנת הסנובורד הרבה יותר מגניבה מאופנת הסקי, שם הבגדים צמודים יותר לגוף. אופנת הסנובורד מאפשרת ביטוי אישי, אפשר להיות 'טום-בוי' כזאת עם מכנסי באגי, כובע מגניב ומעיל עם משבצות, או להתלבש באלגנטיות יותר. לא תראי הרבה גולשי סקי ששמים כובעים עם אוזניים למשל. בסנובורד זה קוּל ומגניב. גם כל מיני מעילים עם ציורי קעקועים ומה לא".
הכי הכי כיף: "אני תמיד מעדיפה אוף-פיסט על פני מסלול רגיל. זה הרפתקני יותר ובעצם לא צפוי, לעומת מסלול רגיל שאת יודעת איך הוא הולך להיגמר. במרחבי אוף-פיסט את נוגעת ראשונה, בלי שאף אחד עבר שם קודם. התחושה הזאת היא מאוד חזקה".
טיפ למתחילים: "קחו שבוע שלם של הדרכה, כמו שאני עשיתי בהתחלה. גם היום אני נצמדת למדריך מקומי בתחילת החופשה לשני חצאי ימים. אנחנו מסיירים יחד באתר והוא מראה לי את כל המסלולים, את הסנופארקים והכי חשוב – האוף-פיסטים וממה עליי להיזהר. אחר כך אנחנו עושים אימון בסנופארק, שם הוא בודק את הטכניקה שלי ומלמד אותי טריקים חדשים. משם – אני כבר ממשיכה לבד". לאורה ממליצה להזמין מראש הדרכה פרטית שכזו, כדי לחסוך בעלויות החופשה.

 
לאורה נייווידל. על השלג מגיל 12

אביבה נצר בת 66 מניר צבי.
ההתחלה:
 אביבה גולשת עם בעלה מאז 1971. השנים התחילו לגלוש בחרמון, והיא זוכרת היטב את היקיצה ב-3 בבוקר והנסיעה צפונה, כדי להספיק לפתיחת השערים.
"התחלנו ללמוד באינטנסיביות בחרמון. בעלי הודיע לי שאם ארצה להצטרף אליו לחופשות סקי באירופה, אצטרך לקחת שיעורים ולהגיע לרמת גלישה טובה. הכל היה מאוד ראשוני בחרמון והרגשנו גאווה גדולה שיש לנו בארץ אתר סקי משלנו", היא מספרת.
אביבה נזכרת כי לאחר כמה שנים שבהם יצאו לחופשות סקי במסגרת מועדון הים התיכון – החליטו בעלה והיא לצרף גם את הילדים שגדלו, אך חיפשו פתרון שיתאים לכל הגילאים ורמות הגלישה. "אז גילינו את SkiDeal שאפשרה גם לילדים ללמוד סקי בעברית, וזה הקל עלינו מאוד. היום גם הנכדים, בני 8, 11 ו-13, יוצאים לאותן הקייטנות ולומדים נהדר". וכך, "שושלת הסקי" לבית נצר טסה יחד באדיקות לאירופה, מדי שנה.
"עבורנו, זאת חופשה משפחתית מצוינת, אנחנו מתפצלים לרמות במשך היום, אני ובעלי כבר לוקחים את זה ב'איזי' וגולשים בצורה מבוקרת, נהנים מהנוף ומהחברה, ובערב אנחנו נפגשים עם כולם לארוחת ערב".
אביבה מספרת כי שושלת נצר גם התרחבה בזכות הסקי: "הבן שלי למד רפואה בבודפשט, ונהג להגיע לנפוש איתנו באתרי סקי באיטליה בחורף. באחת הפעמים הוא הכיר בחורה מקסימה על המסלולים - והיום היא אשתו".
הכי הכי כיף: "אני תמיד שרה כשאני גולשת, ההרים נותנים לי השראה".


אביבה נצר. התחילה בחרמון - עברה לאירופה

סטפני גורלניק בת 13 מכרמיאל.
ההתחלה:
 לפני שלוש שנים, יחד ההורים ואחיה הגדול, חברתה הטובה והמשפחה שלה.
סטפני למדה לגלוש באתר שפינדלרוב מלין (Spindleruv Mlyn) בצ'כיה עם מדריך פרטי. האתר הזה נחשב מוצלח במיוחד עבור גולשים חדשים. הוא נמצא 170 ק"מ מפראג, יש בו כמויות שלג גדולות מדי חורף, ולכן בשפינדלרוב ניתן למצוא תנאי גלישה אידיאלים במשך 5 חודשים בשנה. באתר פועל בית הספר בגדול ביותר לגלישה בצ'כיה, והמסלולים מתאימים במיוחד למתחילים.
סטפני מספרת ששנה לאחר לימודי הסקי המשפחה יצאה לבנסקו (Bansko) - אתר סקי בבולגריה, ושם היא שיפרה את הטכניקה עוד יותר, ונהנתה משלל אטרקציות מגניבות גם אחרי הגלישה. לאורך השנה היא לומדת בכיתה ח', עוסקת בהתעמלות אומנותית, וזה מסייע לה לשמור על שרירים עירניים וחזקים – עד חופשת הסקי הבאה.ומה הלאה? לגולשת הצעירה יש שאיפות גבוהות. השנה היא והמשפחה מתכננים לטוס לוואל טורנס (Val Thorens) בצרפת – אתר גדול הרבה יותר, עם מגוון מסלולים לכל הרמות.
הכי הכי כיף: "לגלוש במסלולים האדומים, לבלות בסנופארקים עם אח שלי ולקפוץ קפיצות קטנות. בצ'כיה עשינו טיול ג'יפים לילי וראינו חיות. בבנסקו גלשנו במזחלות שלג אחרי הגלישה והיה כיף".


סטפני גורלניק: "הטכניקה משתפרת כל הזמן"

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות