דברו איתנו
קבל הצעה





ציוד מיגון סקי שכל גולש צריך

איזה אביזרי מיגון כל גולש סקי חייב בארון

משנה לשנה, המודעות לבטיחות בקרב גולשים הולכת וגדלה. יותר ויותר גולשים מבינים, שחבל להסתכן ולהרוס להם ולקרוביהם חופשה שלמה, בגלל פציעה מיותרת. מה גם שאמצעי המיגון הפכו בשנים האחרונות לקלים ונוחים יותר, עד שבקושי מרגישים אותם על הגוף, ולכן אין סיבה לוותר עליהם. ובכן, מהם אביזרי המיגון המומלצים ואיך משיגים אותם? 

גוגלס
פרט לימים חמים ונטולי רוח, בהם אפשר להסתפק במשקפי שמש פשוטים, זהו אחד מפריטי החובה שעל כל גולש להרכיב.  הגוגלס משפרים את הראייה בתנאי שלג, מקנים ראייה רחבה לכל הכיוונים ומספקים הגנה חשובה לעצמות הלחיים והעיניים – הן מקרינת השמש והן במקרה נפילה. כדאי לבחור בגוגלס עם עדשה כפולה (למניעת היווצרות אדים) ועם ספוג נעים למגע ולוק שיתאים לקסדה.

קסדה
פריט חובה לגולשי סקי וסנובורד כאחד, נפוץ ואפילו אופנתי באתרי הסקי. לקסדה יתרונות רבים מספור: היא מגנה על הראש במקרה של נפילה או תאונה, עוזרת לתפוס את הגוגלס מבלי שילחצו על הראש, אפשר לחבר אליה בקלות מצלמת וידאו מסוג גופרו או קנטור, היא שומרת על הראש והאוזניים חמים (הדגמים החדשים מגיעים עם אוזניות מובנות). חשוב להקפיד על חבישת הקסדה בצורה נכונה: צמודה לראש, אך לא הדוקה מדי, בכדי שלא תעצור את זרימת הדם. כמו כן, רצוי לוודא לפני הקנייה שהקסדה עומדת בתקן בטיחות סטנדרטי לענף.

כפפות
אם יש משהו שיכול לבאס את כל החופשה זה אצבעות קפואות. הכפפות חשובות מאין כמותן, בכך שהן מגנות מכוויות קור וחתכים. ישנו מגוון גדול של כפפות ושל מיטנס (כפפות חמות במיוחד בהן האצבעות מחוברות יחד ורק האגודל מופרד), כל כפפה והיתרון שלה. כפפות סנובורד שונות מכפפות סקי, בכך שהן עשויות מחומרים עמידים וחזקים יותר, עם פנימית קשיחה באזור בשורש כף היד להגנה במקרה של נפילות ולמגע ממושך יותר עם השלג מזה של הסקי. אך הן כמובן מסורבלות יותר וארוכות יותר, למניעת חדירת שלג אל תוך החליפה. אם אתם גולשי סקי, תוכלו ללכת על חומרים גמישים יותר שישאירו את הידיים נגישות יותר לסמארטפון, מצלמה וכל דבר אחר שתרצו. גם בסקי וגם בסנובורד, חשוב למצוא מידה מדויקת של כפפה ליד, אך להשאיר רווח של מספר מילימטרים לאוויר חם שיבודד את קצות האצבעות מבד הכפפה. כפפה במידה טובה תרגיש הדוקה אך לא לוחצת.

מגן טוסיק ואגן
אחד הדברים הקשים ביותר עבור גולשי סנובורד מתחילים זה כאבי הישבן בנפילות הראשונות. מגן הישבן מגיע בצורה של מכנסי בוקסר או מכנסיים ארוכים וצמודים, כשהמגנים נמצאים באזור עצם הזנב והאגן. המגנים נעימים למגע על הגוף, נראים לעיתים מוזר כלפי חוץ אך השימוש בהם משתלם בהחלט לגוף. הם מגיעים ברמות קשיחות שונות ובחלק מהחברות יש אפשרות של הסרה והחזרה של המגנים.

מעיל הגנה
מעיל פנימי שמתיישב מתחת למעיל הגלישה ומשמש שכבת בידוד נוספת מהשלג במקרה של נפילות. הבד שלה מנדף זיעה ועוביו  מספק הגנה לפלג הגוף העליון, כולל מרפקים, כתפיים, עמוד שדרה וצלעות.

מגיני כף יד
מיועדים לסנובורדיסטים למניעת פגישה בשורש כף היד. הרעיון הוא לקבע את פרק כף היד ולגרום לכך שכאשר נופלים עליו, המגנים יספגו את הפגיעה. ישנן לא מעט כפפות שבתוכן כבר נמצאים המגינים אך ניתן גם לרכוש אותם בנפרד.

מגן ברכיים
מתלבש כמו שרוול מגן אלסטי ומונע שחיקה של הברכיים בעת הגלישה. השחיקה נוצרת לרוב מעומס יתר על השרירים סביב הברכיים ומתנועות נשנות של כיפוף, כנהוג בגלישה. חלק מהחברות מספקות אותו עם מגן סיליקון קשיח שמונע פגיעה פיזית בברך.

מגן שוקיים
שרוולים עם הגנה קשיחה המתלבשים על השוקיים. חשוב בעיקר לגולשים שמבלים זמן רב בסנופארק ומתנסים בפעלולים שונים.

מגן לעמוד השדרה
מעין שריון צב שכזה, שמורכב ממגינים שמתלבשים על הגב באזור עמוד השדרה ומונעים פציעות באזורים אלו.

מגן גב תחתון
מזכיר במראהו את מגן עמוד השדרה, אבל מתיישב על אזור הגב התחתון. מצויין, בייחוד למי שסובל מכאבים באזור זה.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות