דברו איתנו
קבל הצעה





סנובורד: יותר פציעות, אבל קלות

מדו"ח אמריקני עולה שגולשי סנובורד חשופים יותר להיפצע על השלג, אך בהשוואה לגולשי סקי, מדובר לרוב בפציעות קלות יותר משל גולשי סקי. הסיבה: מהירות. האנשים על המגלשיים מהירים יותר. חדשות טובות: פציעות הראש פחתו ב-50% בזכות שימוש גובר בקסדות.   המטרה היא אחת – גם בסקי וגם בסנובורד - להגיע לתחתית המדרון בצורה הבטוחה ביותר. השאלה איך עושים את זה ובאיזו מהירות. בעוד גולשי סנובורד מחוברים היטב לבורד, גולשי סקי עלולים לאבד צורה בכל נפילה. גולשי הסנובורד יכולים בקלות יחסית לעקם את הברכיים ולקבל מכה חזקה מנפילה על המדרון. אך הבורד יישאר על הרגליים. בסקי, הפציעות יהיו חמורות יותר כשהציוד נופל מאחת הגפיים, כשהמהירויות גבוהות.. דו"ח חדש שחיבר האיגוד הלאומי של אזורי הסקי בארה"ב (National Ski Area Association), שופך אור על השאלה: מי מענפי הספורט באמת מסוכן יותר? לפי הדו"ח, שממצאיו פורסמו ב"דיילי מייל" הבריטי, הסיכון של גולשי סנובורד להיפצע גדול יותר ב-50% עד 70% לעומת גולשי סקי, אך הסיכון שלהם להיפצע באופן חמור דווקא נמוך יותר.

מכון רוצ'סטר לטכנולוגיה, שערך את המחקר, מצא כי לגולשי סנובורד סיכון נמוך ב-30% למות בתאונת גלישה. בד"כ גולשי סנובורד נעים במהירויות נמוכות יותר מגולשי הסקי, ולכן הסיכון שלהם להתנגשות חזיתית קטלנית בעצמים קבועים (עצים, סלעים, עמודי רכבלים וכו') נמוך יותר.

גולש הסנובורד המקצועי ג'יימס סטנטיפורד לא מופתע: "סקי תמיד קשור למהירות, גם אם זה רק לראות מי יגיע ראשון בחזרה למלון. גולשי סנובורד ממוקדים יותר בקפיצות ותרגילים, שמבוצעים במהירות נמוכה יותר, אבל באופן טבעי גם טומנים בחובם סיכון גדול יותר להיפצע". קאט וויקלי, עורכת המשנה של מגזין הסקי והסנובורד של ה"דיילי מייל", אמרה כי ההשוואה מיותרת: "לדעתי אף אחד מהם אינו מסוכן יותר באופן מהותי מהשני. זה תלוי בגולשים עצמם, עד כמה הם זהירים או פזיזים באופיים".
המחקר מביא עמו גם בשורות חיוביות יותר: ראשית, שהפציעה הנפוצה ביותר בקרב גולשי סקי, רגל שבורה, כבר כמעט נעלמה לחלוטין מהנוף הודות למנגנוני שחרור מהיר מהמגלשיים שהפכו מזמן לסטנדרט. שנית, מספר פציעות הראש פחת ב-50% ב-12 השנים האחרונות, נתון שקשור כנראה לשימוש הגובר בקסדות על המסלולים. "אני חושב שכמה פציעות ראש משמעותיות בשנים האחרונות עזרו להפיץ את הבשורה", אומר סטנטיפורד. "כאן בשאמוני (Chamonix) רואים גולשים עם תיק גב, גוגלס וקסדה. אלה המדים החדשים על ההר".

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות