דברו איתנו
קבל הצעה





לקנות חבילת סקי או להרכיב לבד?

האם הזמן שתשקיעו באינטרנט בחיפוש סיזיפי אחר כל אחד ממרכיבי החופשה בנפרד, ישתלם בסוף? או שאולי עדיף לשים מראש את כספכם בידי חברת תיירות שמציעה חבילה מוכנה? כל הפרמטרים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים לחפש.

בקרב גולשים רבים, במיוחד כאלה שכבר בילו יותר משבוע או שניים על השלג, השאלה חוזרת מדי שנה: האם לרכוש חבילת סקי מוכנה ומובנית מחברת תיירות/סוכן נסיעות/ספק חופשה או להשקיע זמן בהרכבת חופשה עצמאית? אין ספק שלגולשים מתחילים האופציה של חבילה מוכנה מראש עדיפה בהרבה, שכן היא מספקת שקט נפשי ומקטינה את הסיכוי לעוגמת נפש (בהנחה שמזמינים מגורם אמין, כמובן), אולם גולשים מנוסים מרגישים לעתים שהם יודעים מה הם רוצים ומוכנים להשקיע את הזמן בחיפושים. לא משנה אם אתם יוצאים לחופשת סקי בצרפתסקי באיטליה או בכל מדינה אחרת - הנה שלושה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון:

נוחות
זה הסעיף שבו החבילות המוכנות לוקחות, ובגדול. לא צריך לבלות שעות באינטרנט בחיפושים אחר טיסות, העברות, מלון, ציוד וסקי פס בנפרד, שכן אלו מגיעים כבר בתוך החבילה. בנוסף, חברות התיירות מציעות בד"כ מגוון אתרים ומלונות, כך שאפשר להתלבט בקלות מבלי לבזבז שעות בין אתרי אינטרנט שונים. בנוסף, חבילות סקי מוכנות כוללות בד"כ העברות באוטובוס לאתר, מה שמונע את הצורך לשכור רכב, למצוא מפה (או לשלם אקסטרה על מכשיר GPS), לנווט בין כבישי ההרים הפתלתלים ולשלם על דלק ואגרות בכבישים.

אמנם לחלק מהאתרים הגדולים אפשר להגיע גם דרך חברות הסעות שמפעילות "שאטלים" ישירים, אך אלא אם מדובר בקבוצה גדולה שממלאת ואן/אוטובוס שלם לבדה, תהיו תלויים בלו"ז החברה ואולי תמצאו את עצמכם מבלים כמה שעות בהמתנה בשדה התעופה. יתרה מכך, ישנן חברות שמחזיקות נציג מטעמן באתר, שדואג לרוכשי החבילות מא' ועד ת': מאיסוף משדה התעופה, דרך פיזור במלונות וחלוקת הסקי פס ועד לשכירת ציוד ופעילויות מיוחדות. אבל גם ללא נציג באתר, אין ספק שחבילות בהתאמה אישית מנצחות בנוחות – הן בהזמנה והן בשבוע החופשה עצמו.

התאמה
חבילות בהתאמה אישית מאפשרות את הגמישות הרבה ביותר בכל הקשור להעדפות האינדיבידואליות של כל גולש. רוצים אתר קטנטן ונסתר באלפים שאף חברת תיירות בארץ לא שמעה עליו? רוצים בקתת סקי מסוימת שחברים שלכם היללו? יש לכם ציוד ומקום לינה ואתם מחפשים רק טיסות, רכב וסקי פס? רוצים לדחוס כמה ימי גלישה באמצע השבוע במסגרת נסיעה אחרת לחו"ל? במקרים כאלה בהחלט כדאי לכם לפנות ישירות לנותני השירותים באתר דרך האינטרנט או הטלפון.

למרות האמור לעיל, גם חברות תיירות מאפשרות גמישות מסוימת בכל הקשור להזמנת חופשות סקי: אצל חלקן תוכלו להוסיף/להסיר חלקים מהחבילה (טיסות, העברות, ארוחות, ציוד ו/או הדרכות), ולעתים החברות אפילו יוכלו לתת לכם הצעה אטרקטיבית בהתאמה אישית לאתר סקי שלא נמצא בארסנל הקבוע שלהן.

ביטחון
כמובן שאין הכוונה לביטחון פיזי, אלא לביטחון נפשי, כזה המגיע עם הידיעה שיש לחופשה הזו "אמא ואבא". הידיעה שאם חלילה המטוס יתעכב מסיבה כלשהי, ההסעה לאתר תחכה לכם. שאם מסיבה כלשהי הייתה לכם בעיה עם המלון או כל נותן שירות אחר באתר, יש למי לפנות – ובעברית. אמנם במרבית אתרי הסקי באירופה דוברים אנגלית ברמה כזו או אחרת, אבל לתקשר עם נותני השירותים בטלפון ובמיילים לצורך קבלת פיצוי על עוגמת נפש כזו או אחרת עלול להיות מייאש ומתיש. בסופו של דבר האחריות על חופשת סקי בהרכבה אישית מונחת אך ורק על כתפיכם, ולאנשים שלא סומכים על כישוריהם כסוכני נסיעות מוטב לבחור באופציה המוכנה מראש.

מחיר
זו אמנם הנקודה האחרונה ברשימה שלנו, אבל בהחלט נקודה חשובה. כי אף אחד לא אוהב להרגיש שהוא יצא פראייר, בטח לא כשמדובר בתענוג שעולה כמה אלפי שקלים. ראשית, אסור להתכחש לכך שחבילה בהתאמה אישית – בהנחה שעושים תחקיר מעמיק ורציני – עשויה לעלות מעט פחות מחבילה דומה (כמעט בלתי אפשרי למצוא/להרכיב חבילות זהות לחלוטין). עם זאת, יש להתייחס לשתי נקודות: האחת, שגם הזמן שלכם שווה כסף; השנייה, יש עלויות נסתרות כשמרכיבים חבילה לבד: דלק לרכב השכור, תשלום אגרה בכבישי אירופה, חנייה באתר (לעתים במלון היא חינם, אבל ברחבי העיירה עצמה בד"כ לא) וכדומה.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות