דברו איתנו
קבל הצעה





מה ההבדל בין סקי לסנובורד?

המומחים של SkiDeal עוזרים לכם לבחור בין סנובורד לסקי

אתם עומדים לטוס לחופשת הסקי הראשונה שלכם, אתם מתרגשים ומצפים בכיליון עיניים ואז כשמגיע הרגע להזמין ציוד אתם מתבקשים להחליט - "סקי או סנובורד?" אין לכם מושג כי איך תדעו אם אף פעם לא ניסיתם?

- קצב התקדמות
- נפילות
- התמודדות עם מסלולים שטוחים
- נעליים
- בעיות ברכיים
- תחושה טבעית בגלישה
- מהירות
- אוף פיסט
- סנו פארקים
- מדד המגניבות
- המלצה כללית

ההחלטה האם להתחיל לגלוש סקי או סנובורד אינה פשוטה. אם תתייעצו עם חבריכם המנוסים, וודאי תשימו לב שקיימת יריבות לא קטנה בין גולשי הסקי לסנובורד, ובאיזשהו מקום זה מזכיר קצת את הויכוח הנצחי בין חסידי האייפון לאוהבי האנדרואיד וכל צד מתנהג בפנאטיות. אז איך מחליטים?

קודם כל לפני הכל דעו שמדובר בבחירה בין שתי אופציות מצוינות לכן אין מה להילחץ. ישנם שיקולים לכאן או לכאן אותם נפרט ברשימה שלהלן, וננסה לעשות לכם קצת סדר בבלגן ולעזור לכם להחליט.

קצב התקדמות
קשה להעריך במדויק קצב התקדמות כי מדובר בעניין אינדיבידואלי השונה מאדם לאדם, ותלוי גם בניסיון קודם בסוגי ספורט אחרים. מקובל להגיד שהיומיים הראשונים קשים יותר ללומדי הסנובורד אבל אחר כך מתקדמים מהר יותר מאשר בלימודי הסקי. עם הסנובורד יש מצב שתגלשו חופשי אפילו במסלולים אדומים כבר בסוף חופשת הסקי הראשונה שלכם. גולשי הסקי לעומת זאת מתקדמים קצת יותר  לאט. יתרון קל לסנובורד.

נפילות
קודם כל אנחנו ממליצים שלא לפחד מנפילות. נפילות חיוניות ללמידה ומי שינסה לא ליפול בכלל, גם לא ילמד שום דבר.  בגדול, מתלמדי הסנובורד נופלים הרבה יותר מאשר מתלמדי הסקי. למתחילים בסנובורד מומלץ במינימום להצטייד במגן אגן (מין מכנסיים קצרים מאוד מרופדים) שיגן עליכם מנפילות מרובות על התחת, וגם מגיני כף יד. הנפילות בסקי הן גם פחות כואבות כי בדרך כלל נופלים על הצד, לעומת נפילות על תחת או כפות הידיים בסנובורד. יתרון לסקי.

התמודדות עם מסלולים שטוחים
באתרי הסקי נתקלים לפעמים במסלולים שטוחים, אם זה באיזור המעליות או נקודה מתה באמצע המסלול עצמו. גולשי הסקי תרגישו קצת יותר נוח כי תוכלו להתקדם בעזרת המקלות, או באמצעות הליכת מגלשיים (צריך ללמוד איך עושים זאת). לעומת זאת גולשי סנובורד יקרים - תיאלצו לעצור, להתנתק מהסנובורד שלכם וללכת ברגל, ואחר כך להתחבר שוב כשתגיעו שוב למדרון. יתרון לסקי.

נעליים
גולשי הסנובורד נועלים נעליים נוחות למדי ואין בעיה ללכת איתן ברגל למרחקים ארוכים, וכשעוצרים לאכול זה הרבה יותר נוח. לעומת זאת מגפי הסקי הם לא נוחים, מסורבלים, לוחצים וקשה מאוד להתקדם איתם בהליכה אפילו 20 מטר. יתרון גדול לסנובורד.


בעיות ברכיים
בגלישת סקי הלחץ על הברכיים בפניות הוא גבוה. למי שיש בעיות בברכיים כגון מיניסקוס וכדו', כדאי לו להעדיף את הסנובורד שאיתו הוא לעולם לא 'יסובב את הברך', מה שבהחלט יכול לקרות בסקי. יתרון לסנובורד.

תחושה טבעית בגלישה
אין ספק שהרבה יותר טבעי ונוח לגלוש סקי. בסקי אתם עומדים עם שתי רגליים על שני מחליקיים, מה שמעניק יציבות, והגלישה היא עם הפנים לכיוון ההתקדמות בדיוק כמו שאנחנו הולכים או רצים ביום יום. לעומת זאת בסנובורד אתם עומדים על קרש אחד מה שמקשה על שיווי המשקל, ובנוסף אתם גולשים אנכית לכיוון הגוף וצריך להפנות את הראש הצידה. זה פחות טבעי ואינטואיטיבי, אבל כמובן שזה לא נורא ומתרגלים. יתרון קל לסקי.

מהירות
גולשי הסנובורד יספרו לכם שהם יכולים להגיע למהירויות גבוהות בדיוק כמו גולשי הסקי, ואולי המנוסים והמומחים שבהם גם צודקים, אבל בגדול בגלישת סקי קל יותר לפתח מהירות לעומת סנובורד. נאמר את זה בזהירות - בתחרות מהירות בין שני גולשים ברמה זהה, סביר שגולש הסקי ינצח. יתרון לסקי.

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות