דברו איתנו
קבל הצעה





בורחים מהחמסין

גולשי סקי בקיץ

כשבחוץ גלי הקיץ כבר מכבדים אותנו בנוכחות של 35 מעלות בצל, עולה לה לפתע הזייה מעורפלת של חופשת הסקי המשפחתית האחרונה באלפים. אם רק היה ניתן לברוח לשם לרגע וליהנות מעוד קצת שלג קר... ובכן, תתפלאו. יש אתרים שפועלים גם בשיא הקיץ, במרחק של טיסה קצרה, וכמובן שאפשר לתת גיחה לחצי הכדור הדרומי. הנה כמה אפשרויות:   

אירופה בורכה בקרחוני עד, בהם יורדים משקעים גם בשיא הקיץ ומאפשרים גלישה לאורך חודשי הקיץ. האתרים עובדים במתכונת מצומצמת כמובן ומספר המבקרים נמוך יחסית, אך זה קורה ואפשרי. למעשה, נבחרות ספורט (גם נבחרת ישראל בסקי למשל) מגיעות בקיץ למחנות אימונים ומנצלות את השקט היחסי באתרים, כדי להתאמן על קפיצות ותרגילי פריסטייל בסנופארקים ועל המסלולים, ועל מהירויות וטכניקה על מסלולי הבורדרקרוס. גם משפחות שבאות ליום חוויה במסגרת טיול משפחתי זוכות למגוון פעילויות על הקרח, בנוסף לסקי. בחצי הכדור הדרומי החורף כמובן בעיצומו ואפשר לשלב חופשת סקי של ממש במסגרת טיול תרמילאים או נסיעת עסקים, אם יוצא לכם. הנה כמה אתרים לדוגמא:

טין (Tignes), צרפת
פתרון מושלם למי שרוצים לגלוש בקיץ מבלי להוציא הון על כרטיס טיסה. קרחון Grande Motte מתנשא מעל לעיירה לגובה של 3,456 מטר, ומאפשר גלישה גם בקיץ (עד סוף אוגוסט), והחל מתחילתו של הסתיו (בד"כ סוף ספטמבר). שטחו של הקרחון כולל 20 מסלולים ו-12 מעליות. יש מסלול שחור ארוך יחסית, ומסלולים כחולים ואדומים. קחו בחשבון שצריך להשכים קום: מסלולי הקרחון פתוחים מ-7:15 בבוקר ועד 13:00. המקום נחשב מהמבוקשים שבאתרי הסקי בצרפת.

קפרוּן (Kaprun), סקי באוסטריה
אם תיסעו לאזור אגם Zeller, מרחק כשעה וחצי נסיעה דרומה מזלצבורג, לא תצטרכו לבחור בין סקי או סנובורד לבין השתכשכות במים הצלולים. קרחון Kitzsteinhorn, שמתנשא לגובה 3,000 מטר מעל האגם והעיירות קפרון וצל אם זה (Zell am See), מספק 18 מסלולי גלישה לכל הרמות גם בימות הקיץ. אחרי הסקי, תוכלו ליהנות ממזחלות שלג לילדים וחוף ים מלאכותי מושלג עם כסאות נוח לשבת.

סרו קתדרל (Cerro Catedral), ארגנטינה
אתר הסקי הכי גדול בארגנטינה, שזכה לשמו הודות לפסגות שלו שמזכירות קתדרלה גותית, נמצא בלב אזור האגמים המרהיב של ארגנטינה. הוא מרוחק 19 ק"מ בלבד מאחד מיעדי החובה ברשימה של כל מוצ'ילר – ברילוצ'ה, ומציע 103 ק"מ של מסלולים ו-39 מעליות. עונת הסקי נמשכת ממאי ועד סוף אוקטובר ויש בו אפשרות לגלישת אוף פיסט ולאימוני פריסטייל בסנופארק בינוני להנאתם של הגולשים הנועזים.

לאס לנאס (Las Lenas), ארגנטינה
קטן יותר בשטחו מאחיו שהוזכר לעיל, אך בהחלט בעל גובה מרשים. לאס לנאס נמצא כ-350 ק"מ דרומית לעיר מנדוזה, וגובהו של מרחב הגלישה נע בין 2,200 ל-3,400 מטר. יש באתר 60 ק"מ של מסלולים ומערכת יעילה של 16 מעליות, הקרויות כולן ע"ש אלים רומיים.

ואלה נבאדו (Valle Nevado), צ'ילה
אתר הסקי הכי גדול בדרום אמריקה נמצא כ-55 ק"מ מזרחית לסנטיאגו - בירת צ'ילה - ומשתרע על שטח של 900 אקרים. הוא הוקם בשיתוף פעולה צרפתי-צ'יליאני ותוכנן על בסיס האתר לז ארק (Les Arcs) בצרפת. גובה המסלולים נע בין 2,860 ל-3,670 מטר. עם ממוצע שלג של 7 מטרים בשנה מתהדרים הצ'יליאנים באתר גם ב-80% ימי שמש בעונה.

הר רואפהו (Mt. Ruapehu), ניו זילנד
באי הצפוני, בפארק הלאומי טונגרירו, נמצא אזור הסקי הגדול ביותר בניו זילנד. הוא כולל למעשה שני אתרים נפרדים: Whakapapa ו-Turoa, שמכסים יחד שטח של 1,360 אקרים מושלגים ומציעים יותר מ-100 ק"מ של מסלולים שמגיעים עד לגובה של 2,300 מטר. הר רואפהו הוא למעשה הר געש פעיל, והאטרקציה המרכזית באתר היא סיור גלישה בפאודר הבתולי שמחכה מעל אגם המכתש שבפסגה.

הרימרקבלז (The Remarkables), ניו זילנד
במרחק 40 דקות נסיעה בלבד מקווינסטאון, בירת האקסטרים הבלתי מעורערת של ניו זילנד, נמצא אחד מאתרי הסקי שבאמת חרט "אקסטרים" על דגלו. למרות שהוא אינו גדול במיוחד (220 אקרים) וגובהו לא רב (1,600-1,900 מטר), יש בו כמה מהמסלולים המאתגרים במדינה כולה ושלושה סנופארקים, שמהווים מוקד עלייה לרגל לגולשי פריסטייל בדרום הפסיפיק. לצד ימי שמש רבים מדי עונה, יש ברימרקבלז מערכת תותחי שלג מתקדמת שמבטיחה עונה שנמשכת מתחילת יוני ועד תחילת אוקטובר.
פרישר (Perisher), אוסטרליה
זהו האתר הגדול ביותר באוסטרליה והוא נמצא בדרום מזרח המדינה, כ-500 ק"מ מסידני. ביבשת כזאת ענקית, אין זה מופרך לנסוע 6 שעות כדי ליהנות ממרחב גלישה שכולל 12 קמ"ר של מסלולים ואוף פיסטים, 49 מעליות, ארבעה סנופארקים, Super Pipe ומסלול בורדר קרוס. האתר זוכה ל-70% ימי שמש בעונה, ולאחר השקעה של 10 מיליון דולר בשנים האחרונות, תותחי השלג השתפרו פלאים, ומאפשרים לגלוש בכיף בין אמצע יוני לתחילת אוקטובר.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות