דברו איתנו
קבל הצעה





מילון מושגים לסקי

סקי זה הרבה מעבר לשקשוק המגלשיים על השלג, לתחושת האושר העילאי העוטפת אתכם כשהכול סביב לבן ולערבוב המסעיר של מדרונות ואדרנלין. זוהי תרבות שלמה, מושא להזדהות ותפיסת עולם (נהנתנית, לא נכחיש) בעלת שפה משלה.

רובנו זוכים לשבוע גלישה אחד בשנה, אבל אנחנו עסוקים בלדבר על זה שנה שלמה. כדי שגם אתם תוכלו לדבר "סקי שוטף" כבר בחופשה הראשונה שלכם, הכנו עבורכם את ה-א"ב:

 

א


אדרנלין – ההורמון שמופרש בגוף במצבי סכנה או סערה הוא זה הגורם לפעימות לב מוגברות, ומסייע לנו בהתמודדות עם מצבי קיצון ופחד. על השלג מדובר בפרס אמיתי לאמיצים.

אוף-פיסט (Off Piste) – תענוג לבן ובתולי המיועד לגולשים מנוסים. מרחבי שלג עמוק ולא מהודק מחוץ למסלולים שעושה נעים למגלשיים ולבורד. התייעצו עם מדריך לפני גלישה באוף פיסטים והיזהרו מסלעים, בורות ומפולות.

אפר'סקי (Après-ski) – מקור הביטוי הוא באתרי הסקי בצרפת ותרגומו מצרפתית הוא פשוט ״אחרי סקי״. המשמעות: כל הפעילויות השמורות לשעות שאחרי הגלישה – מסיבות פרועות, ארוחה במסעדה טובה, מסאז' מפנק, טבילה חמימה בספא, ביקור בפאב, הופעות חיות ושופינג. מדובר במרכיב חשוב בכל חופשת סקי וכדאי להתחשב בו בעת בחירת אתר הסקי.

 

ב


בומברדינו (Bombardino)
 – וויסקי, ליקר ביצים, קפה וקצפת. המשקה שייתן לכם כנפיים על ההרים באתרי הסקי באיטליה.

בוקס (Box) – קופסת עץ מלבנית בסנופארק שמשמשת את גולשי הסנובורד שמבקשים ללמוד להחליק על מעקות (בדומה לסקייטבורד).

ביינדינגס (Bindings) – הרצועות שדואגות שתישארו מחוברים למגלשיים או לסנובורד. ביינדינגס של סקי ישתחררו מיד במקרה של תאונה.

 

ג


גוגלס (Goggles) 
– אביזר חובה לכל גולש. נראים כמו שילוב של משקפי שמש ומסכת שנורקל, הגוגלס יגנו על העיניים שלכם מהשמש המסנוורת ומפתיתי השלג, ויאפשרו שדה ראייה רחב יותר משל משקפי שמש. אל תוותרו על עדשה כפולה, שכן היא מונעת הצטברות אדים.

גונדולה  (Gondola) – מעלית סגורה, שבצידה החיצוני תא לאחסון הציוד, המתאימה ל-4 עד 8 גולשים. ה-Cable Car, המוכר לנו כרכבל, יכול להעלות מספר רב של גולשים שאוחזים את הציוד בידיהם.

גופי (Goofy) – כינויים של גולשי הסנובורד שגולשים כשרגל ימין מופנית קדימה. רוב הגולשים מעדיפים לגלוש דווקא כשרגל שמאל קדימה ולכן נהנים מהכינוי Regular. אבל בינינו, מי רוצה להיות רגיל?

גרומינג (Grooming) – ביטוי מעולם הגינון. בז׳רגון הסקי מדובר בג׳וב הלילי של חתולי השלג שהוא למעשה מלאכת הידוק השלג על המסלולים.

 

ח


חתול שלג –
 טרקטור גדול עם שרשראות זחל שמהדק את השלג על המסלולים.



ט


טי בר (T-bar)
 – מעלית שהיא מושא לקומדיות סקי רבות, שכן הנעזרים בה צריכים לשמור על שיווי המשקל שלהם בעלייה להר. על מנת להשתמש בה, תצטרכו לתפוס את אחד הברים המסתובבים (מקלות בצורת T), להכניסו בין הרגליים ולסובב אותו מעט, כך שיהווה משענת מאוזנת לישבן. שימרו על המגלשיים מקבילים או על הבורד מאוזן.

 

י


יין חם
 – כשמו כן הוא. מגיע בתצורות שונות, לרוב בתוספת תפוחים ותפוזים קצוצים או עם חמוציות. תענוג אמיתי ששמור לשעות הצהריים והערב.

ילדים – קחו אותם אתכם. כי ההתרגשות המתלווה לפעם הראשונה שתראו אותם גולשים משתווה רק לזו שחוויתם כשהם עשו את הצעד הראשון. בקייטנות הסקי הם גם ילמדו לגלוש מהר וגם יהנו מחברת ילדים אחרים ובשאר הזמן תוכלו להנות מזמן איכות משפחתי.


כ


כפפות
 – מגינות על הידיים מקור וממכות יבשות. מומלץ לקנות כפפות של סנובורד עם הגנה מיוחדת לשורש כף היד.


מ


מדריך סקי/סנובורד
 – הוא יקנה לכם את הבסיס לגלישה נכונה ומהנה, יענה על כל השאלות שלכם ואם צריך גם ייקח אתכם יד ביד במעלה ההר.

מוגולים (Moguls) – משחקייה נוספת במורדות המסלולים בצורת אזור שלם ובו בליטות שלג מסודרות כשתי וערב, אותן יש לעבור על ידי שימוש בטכניקת הקארבינג (ראה ערך). זהו אתגר לא פשוט עבור גולשים מתחילים.


ס


סלאש (Slush)
 – כשמזג האוויר מתחמם והשלג נמס בחלקו נוצרת מעליו שכבת קרח, שמאטה את הגלישה ולעיתים אף מקבלת גוון מוקה, בערבוב עם אדמה.

סנופארק (Snowpark) – פארק קפיצות ופעלולים המכיל מקפצות מסוגים שונים (ריילים וקיקרים), מסלולי בורדרקרוס ומזרני אימונים לקפיצות. סנופארקים מושקעים תמצאו ב-Livigno (איטליה), ב-Mayrhofen (אוסטריה) ובאתרים הצרפתיים Les Arcs, Avoriaz ו-Val Thorens.

סקי פטרול – בכל אתר ישנה "נבחרת 669" שיעודה לספק עזרה ראשונה ולחלץ במקרה הצורך.

סקיבורדינג – נקרא בטעות גם "סנובליידינג". גלישה על מגלשיים קצרים במיוחד, ששני הקצוות שלהם מעוקלים כלפי מעלה, כדי לאפשר גלישה עם הגב למדרון.

סקיפס – או Lift Pass, מתיר לכם את השימוש במעליות האתר. הוא מוגבל בזמן ולא במספר השימושים (חצי יומי/ יומי/ שבועי או עונתי) ותמיד תוכלו לחסוך את העלות שלו ופשוט לטפס ברגל... בהצלחה!

סקי-אין/סקי-אאוט – האפשרות לגלוש ישירות מפתח המלון וגם לחזור אליו בגלישה.  עיירות מסויימות, כמו אבוריאז וואל טורנס שבצרפת, הן עיירות שנבנו במיוחד כעיירות Ski-In/Ski-Out ובאתרים אחרים קיימים בתי מלון המוגדרים כ- Ski-In/Ski-Out. כך או כך, מדובר בשיקול מהותי בבחירת אתר סקי לחופשה (חישבו על סחיבת הציוד בתחילת ובסיום יום גלישה).

 
ע


עונת הסקי 
– במרבית האתרים באירופה ובחצי הכדור הצפוני, עונת הסקי נמשכת בין דצמבר לאפריל. באתרים שבהם יש קרחון ניתן לגלוש גם בקיץ.

 
פ


פאודר  (Powder)
 – החלום הרטוב של כל גולש. שלג טרי, קל ואבקתי, אופייני לחלקים גבוהים בהר ולאזורים שבהם הטמפרטורה לא עולה מעל האפס גם במהלך היום. לרוב, הכוונה היא לשלג שמחוץ למסלולים. הגלישה עליו היא כמו ריחוף באוויר, אך צריך לשמור על המהירות ולהיזהר לא להתחפר.

פארלל (Parallel) – השאיפה של כל גולש סקי לגלישה מהירה במדרון, כשמגלשיו מקבילים זה לזה.

פיצה – כינוי לשיטת העצירה הבסיסית בסקי. הדבר נעשה כאשר מפנים את קצוות המגלשיים הקדמיים זה כלפי זה. פוזיציה זו מכונה גם Snow Plaugh.

פסטיבלים על ההר - פתיחת העונה ב-Ischgl, (אוסטריה) עם הופעות של אמנים בינלאומיים, ה-Snowbombing ב-Mayrhofen (אוסטריה), עם מוסיקה אלקטרונית ודיג'ייז מכל העולם, וה-X-Games בטין, שם תצפו בתחרויות ובפעלולים הכי הזויים בעונה, הם רק חלק משלל אירועי הענק בעונת הסקי. גולת הכותרת הוא פסטיבל כחול-לבן של חברת SkiDeal, עם מסיבות והופעות של אמנים ישראלים. הפסטיבל נערך מדי שנה באחד האתרים המובילים באירופה.

פרירייד (Freeride) – סגנון גלישה חופשי שמתבצע לרוב על שלג לא מהודק במרחבים פתוחים ובמקומות לא מוסדרים (בין עצים וסלעים, לצד קרחונים או בקפיצה ממסוק).

ק

קארבינג (Carving) – סגנון סקי ספורטיבי ומתקדם שמתאים למדרונות תלולים, בו מעבירים משקל בחדות מצד לצד.

קיקרים  (kickers) – אם לגולשי סקייטבורד יש רמפה, לגולשי סקי וסנובורד יש קיקר, וזה בעצם מה שיעיף אתכם באוויר.

ש

שלג בטוח (Snow Sure) – אם תרצו להזמין חופשה בתחילת העונה או בסוף העונה, כדאי שתחפשו אתרים שהם בגדר Snow Sure, מעל לגובה של 3,000 מטרים, כך שכמעט לא יהיה סיכוי שתתאכזבו.

 
ת

תותחי שלג – כשהטמפרטורות נמוכות מספיק, תותחי השלג מסוגלים לייצר שלג מלאכותי באמצעות התזת מים ואוויר דחוס מעל המסלולים.

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות