דברו איתנו
קבל הצעה





סקי בקוריאה? אל תבנו על זה

סקי בדיקטטורה של צפון קוריאה? לא היינו בונים על זה

אם אתה מנהיג של מדינה דיקטטורית ומבודדת – כדאי שמדי פעם תנסה להראות לעולם סימני נורמליות, למשל בדמות אתרי סקי חדישים. ייתכן שזהו אחד ה"טיפים" שקיבל מנהיגה של קוריאה הצפונית, שכן נראה שהמדינה המבודדת מקנאת באתרים האיכותיים לסקי באיטליה או סקי בצרפת.

ביוני 2013 הכריז קים ז'ונג און על הקמתו של אתר סקי ראשון בסטנדרטים מודרנים במדינתו, שייקרא Masik Pass. עם זאת, נראה שהפרויקט היומרני שאמור להיחנך ב-2014 נתקל בקשיים לא מעטים כבר בשלביו הראשונים.

על  פי התוכניות שפורסמו בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, האתר אמור לכלול 110 ק"מ של מסלולי סקי לכל הרמות. קים ז'ונג און ביקר באתר המיועד, וצולם כשהוא מתדרך את אנשיו ומנהלי הפרויקט, שתוכנן להיבנות על פסגות שיבטיחו שלג איכותי וגישה נוחה מעיר הבירה פיוניאנג. הפסגה הגבוהה באתר היא בגובה 1,360 מ'.

 

למרות הכוונות הטובות, נראה שאיתני הטבע והבידוד הבינ"ל של קוריאה הצפונית לא יאפשרו לחלומות להתגשם כל כך בקלות. כמה שבועות לאחר ההכרזה החגיגית אירעו שטפונות באזור האתר, והרסו חלק ממה שכבר נבנה. לאחר זמן לא רב הודיעו השלטונות בשווייץ כי לא יאפשרו לחברה שווייצרית למכור ציוד ומעליות לאתר החדש בהיקף של 6 מיליון יורו, בטענה כי הוא נועד לצרכי תעמולה בלבד, ועתיד לשרת בעיקר את פקידי השלטון בדיקטטורה. ה"אמברגו" הזה הגיע לאחר שחברה המייצרת ציוד סקי באוסטריה כבר סירבה בעבר לחתום על עיסקה דומה עם קוריאה הצפונית.

אז אם תכננתם על חופשת סקי הרפתקנית במדינה דיקטטורית – נראה שעדיין הפתרון הבטוח ביותר הוא חופשת יוקרה במדונה די קמפיליו, או חופשה עם המסלולים האינסופיים של מאיירהופן, או במסלולי האיכות המדהימים של סקי בואל טורנס. העיקר שתבחרו טוב.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות