דברו איתנו
קבל הצעה





עבודה לבנה באווירה של חופשה

פשוט לקנא: העבודות הכי שוות באתרי סקי

ברמנים בעיירה, מדריכי סקי על ההר, מארחים בבקתות או מלווים של קבוצות בחופשה – חברות שונות מציעות תפקידים שונים שיעזרו לכם להפוך אתר סקי לבית, למשך חורף שלם. קבלו הצצה לכמה מהעבודות הכי שוות בעולם הסקי:

- המשרה הזוהרת: מדריך סקי

- המשרה הנחשקת: מלווה באתרי סקי

המשרה שמוערכת יותר מדי: ברמן

המשרה האינטנסיבית: מארח בבקתת סקי

המשרה הפוטוגנית: צלם סקי

אם בוערת בכם אהבה גדולה לשלג, כזו שלא תבוא לידי סיפוק בשבוע אחד בלבד, ואם במקרה גם יש לכם חורף פנוי ובורכתם, או שלא בורכתם, בדרכון אירופאי, יכול להיות שמקומכם (החורפי) הוא באתר סקי. אנחנו מדברים על עבודה עונתית לחמישה-שישה חודשים לכל היותר, שתאפשר לכם לראות יותר שלג מדוב הקוטב. ומי שגולש כבר שנים ורגיל בקושי לשבוע בעונה - תהיה זו עבורו הגשמת חלום.  

עובדים שמגיעים לבלות עונה באתר סקי לא עושים את זה בשביל הכסף, שכן לא מדובר בסכומים שיאפשרו לכם הרבה יותר ממימון השהייה באתר ובמקרה הטוב אולי טיול קצר באירופה בסוף העונה. נוסעים בשביל החוויה ובשביל האפשרות לגלוש מספר דו ספרתי של ימים בשנה. "מבחינתי העבודה הזו מושלמת", אומר אסף גביש (24) מקדומים, שעובד כמלווה בחברת תיירות סקי בוואל טורנס , אתר סקי בצרפת. "היא מאפשרת לי לחוות מגורים בארץ אחרת, לימוד שפה, היכרות עם גולשים בתחום ושיפור משמעותי ברמת הגלישה. מה עוד אפשר לבקש?".
אם תחפשו, תוכלו למצוא לא מעט חברות שמציעות אפשרויות תעסוקה משתנות באתרי הסקי. הנה כמה משרות בולטות:
המשרה הזוהרת: מדריך סקי

המעסיק: חברות תיירות סקי שמקיימות קייטנות סקי עם הדרכה בעברית / בתי ספר לגלישה. מדריכי סקי וסנובורד זוכים למנה קבועה של שלג מידי יום ומידי חורף, אך המכשול המרכזי הוא שכדי להדריך חייבים (באופן לא מפתיע) לעבור בהצלחה קורס מדריכים. בקורס, שאורכו 10 ימים, ילמדו אתכם כיצד להדריך בצורה נכונה ויפרקו וירכיבו אתכם מחדש כגולשים מקצועיים. בסוף הקורס תבחנו על יכולות הגלישה וההדרכה שלכם, כמו גם ידע עיוני ותאורתי (ולא כולם עוברים). על מנת לעבוד בקייטנות סקי עם הדרכה בעברית של חברות תיירות ישראליות נדרש להצטרף גם לאיגוד המדריכים הישראלי באמצעות השתלמות מקצועית קצרה (3 ימים על השלג) וסטאז'.
הדרישות הן: יכולת גלישה טובה, כושר גופני ומוכנות לעבוד בכל בתנאי מזג האוויר.
היתרונות: טיסות חינם, לרוב מלונות מפנקים וכמובן שתזכו לגלוש מדי יום (לעיתים בקצב של מתחילים) ולרוב גם תקבלו טיפים מלקוחות מרוצים.
החסרונות: כמו בכל תחום בו הופכים את התחביב לעבודה, תוכלו למצוא את עצמכם גם בימים של פאודר רך ושמש מהממת על מסלולי המתחילים במשך שעות.


המשרה הנחשקת: מלווה באתרי סקי
המעסיק: חברות תיירות סקי (כדי להיות מלווי SkiDeal לחצו כאן)
מלווי קבוצות חיים באתר לאורך כל העונה. הם אחראים על כל בעיה ושאלה הקשורה ללקוחות שמגיעים לחופשה ותפקידם הוא להנעים את זמנם של הנופשים עד למקסימום ולהיות החולייה המקשרת עם הספקים המקומיים באתר. המלווים פוגשים את הלקוחות בשדה התעופה, דואגים לפיזורם התקין במלונות, ולאורך החופשה מארגנים פעילויות חברתיות כמו סיור היכרות בעיירה, סבב ברים, יציאה מאורגנת למזחלות/ספא וכדומה). המלווה מגיע לאתר עוד בתחילת העונה לפני הלקוחות ועוזב אחריהם. הוא מכיר כל פינה, גם בעיירה וגם במסלולים ולרוב, גם יוצר לעצמו "משפחה" מקומית. חוויית המגורים באתר וימי הגלישה הרבים הם ללא ספק חווייה שקשה לשכוח.
הדרישות לתפקיד הן: ניסיון בגלישה, אחריות, יכולת עבודה עצמאית, יחסי אנוש מעולים ורצוי גם ניסיון במתן שירות. בחלק מהאתרים שפה נוספת (איטלקית, גרמנית, צרפתית) מהווה יתרון.
היתרונות: לרוב מצליחים המלווים לגלוש 3-4 פעמים בשבוע. מאחר שרוב אלה שמגיעים לעונה מלאה הם גולשים מקצוענים, היכולת לגלוש איתם, ללמוד מהם ולהשתפר פלאים היא אבסולוטית. בנוסף יש המון הטבות למלוווים באתר, בחנויות ציוד, ברים ומסעדות. המלווים מקבלים מגורים על חשבון החברה, טיסות ותחבורה וגם חלק מהוצאות המזון והשתייה. שעות העבודה הן ברוב המקרים בבוקר ובערב, כך שבין לבין נשאר זמן שמתאים לגלישה. חלק מהעבודה בשעות הערב היא לקחת את הנופשים לבלות, לא כזה נורא. 
החסרונות: קודם כל מדובר באחת המשרות עם הכי הרבה ביקוש בענף ולכן, סיכויי הקבלה, מן הסתם, נמוכים. תהליך המיונים וההכשרה אורך מספר חודשים ואינו מבייש סיירות מובחרות. גם במהלכו צריך לקחת בחשבון אופציה של נשירה. "אנחנו מקבלים כ-1,500 קו"ח מדי שנה", מספר אורון בן חיים, אחראי המלווים בחברת סקידיל. "מתוכם אנחנו מראיינים כ-300 מועמדים ובסוף תהליך ההכשרה נשארים רק 40". במהלך ההכשרה לומדים המלווים לעומק על האתרים, מקבלים כלים להתמודד עם בעיות שעלולות לצוץ ועוברים סימולציות. הם מגיעים לאתרי הסקי עוד לפני הלקוחות הראשונים, על מנת להתמצא, ונשארים לאורך כל העונה. מעבר לכך, הג'וב הוא אינטנסיבי וצריך להיות זמינים כמעט 24/7 למקרה שמשהו קורה.

אביגיל שפי (22), מספרת על החוויה שלה כמלווה במאיירהופן: "אני אוהבת את העבודה הדינמית מול אנשים ואת השילוב בין הגלישה לחיים הלילה בעיירה. הנופים מדהימים ויש הזדמנות להכיר אנשים מכל העולם ולגלוש איתם". כרמל הרולד (22), שמוצבת בסלה רונדה מספרת ש"האווירה המיוחדת באתרי הסקי והאינטראקציה עם האנשים הם שהופכים את הג'וב הזה למעולה". אבל יש לעבודת המלווה גם צד תובעני. "זו עבודה אינטנסיבית, 24/7, עם הרבה מאוד אחריות לחוויה של הלקוחות", אומר שחף מרמור (24) ממקום מושבו בסלה רונדה. "בנוסף, יש גם לא מעט געגועים למשפחה ולחברים".


המשרה שמוערכת יותר מדי: ברמן
המעסיק: מועדונים מקומיים באתרי הסקי
מרבית הזרים שמגיעים לעבוד באתרי הסקי באירופה רוצים להיות ברמנים. החלום לפטפט עם בחורות (או בחורים), לגרוף טיפים ולגלוש ללא דאגות במשך היום קוסם לכולם. מה שלא כולם לוקחים בחשבון זה שברוב המקומות השכר הוא אינו מדהים ושהמועדונים אינם דואגים למקום מגורים. בחלק מהמקומות צריך גם לתת משמרת יום.
דרישות התפקיד הן: אישור עבודה/דרכון של האיחוד האירופי, לדעת לערבב משקאות, שליטה בשפה המקומית (רצוי), יחסי אנוש מצוינים.
היתרונות: סביבת עבודה צעירה, טיפים והרבה זמן פנוי לגלישה.
החסרונות: האנגאוברים, משמרות יום בחלק מהזמן, מגורים שאינם כלולים, ופיטורין בהתראה קצרה במקרה הצורך.


המשרה האינטנסיבית: מארח בבקתת סקי
המעסיק: בעלי הבקתות המקומיים
אם צפיתם בסרט "אהבה על המסלול" או Chalet Girl בוודאי תבינו היטב מהו תפקיד המארח. את בקתות הסקי (Chalets) ניתן לשכור בשני מצבים: בשירות עצמי או בשירות מלא. בסוג השני, האורחים מקבלים ארוחות בוקר וערב וניקיון של החדרים מצד המארחים, בנוסף ליחס אישי וביתי. המארחים בבקתות קמים מוקדם, מכינים ארוחת בוקר, מנקים את הבקתה אחרי שהאורחים יצאו לגלוש, ואח"כ יש להם קצת זמן פנוי עד שצריך להתחיל לבשל את ארוחת הערב. אחרי סשן של שטיפת כלים, הם פנויים לצאת ולבלות.
דרישות התפקיד הן: אישור עבודה/דרכון של האיחוד האירופי, יחסי אנוש טובים, ניסיון במתן שירות (יתרון) ויכולת קולינרית בסיסית (לעתים נדרשת הכשרה).
היתרונות: מגורים ואוכל כלולים במחיר, הטבות באתר, אווירה נעימה והיכרויות עם נופשי הבקתה ועם מקומיים בעיירה.
החסרונות: שעות עבודה ארוכות, עבודות שלא תמיד קל לעשות ומעט זמן גלישה פנוי יחסית.


המשרה הפוטוגנית: צלם סקי
המעסיק: חברת הפקות או מחלקת יח"צ של אתר סקי, חברות תיירות, ומלונות.
שני תחביבים במחיר אחד. בין אם מדובר בצילום סרטי אקסטרים ותמונות של הגולשים הטובים בעולם, ובין אם בצילום גולשים מזדמנים שרוצים מזכרת מחופשת הסקי שלהם – צלמים שגם יודעים לגלוש (סקי. לא סנובורד) יכולים למצוא תעסוקה בשלג. עבודה כצלם שכיר עבור חברת הפקות או מחלקת יח"צ של אתר סקי משולה לזכייה בפיס, אבל אפשר בהחלט להציע שירותים ותמונות כפרינלסר לחברות תיירות ומלונות ולממן את השהייה.
דרישות התפקיד הן: ידע מעמיק בצילום (רצוי סטילס ווידאו גם יחד), כישורי סקי טובים, יכולת לשיווק עצמי.
היתרונות: הרבה זמן בשלג.
החסרונות: הכנסה לא מובטחת, תלות במזג האוויר, שעות רבות בקור או בשמש לעיתים בלי גוגלס, כדי לראות היטב.

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות