דברו איתנו
קבל הצעה





וידוי של מכורה ללבן

נדבקה בחיידק: וידויה של מכורה לסקי

שנה אחר שנה הם חוזרים למדרונות הלבנים, לא מחמיצים אף מסלול ורוצים לבלוע כמה שיותר מהחוויה. אז איך זה כשנדבקים ב"חיידק"? גל איתן מנסה להסביר לכם - ולעצמה

ישבנו בגינה, מיד עם סוף הקיץ, והעלנו זיכרונות מהחופשה האחרונה באירופה. איך ישבנו להשתזף על כסאות הנוח בצהריים, עם הבירה ביד, צופים באירופאים שמרחפים להם על השלג במורדות המפותלים. וכיצד חברנו למקצוענים לגלישה אלוהית מחוץ למסלולים, בתוך ים אינסופי של פאודר רך. ההמשך היה כמובן בחגיגות עד השעות הקטנות של הלילה בכל רחבי העיירה. הסתכלנו אחד לשני אל תוך הלבן שבעיניים וניסינו להבין מה גורם לנו לרוץ ולהזמין מידי שנה - מיד כשעוזב לו הקיץ - עוד מנה שנתית של החומר הלבן שאליו אנחנו ללא ספק, מכורים.
אומרים שחופשת סקי היא חוויה לכל החושים, ואין ספק שעלו פה על מתכון מנצח. כזה שמשלב פעילות אירובית עם חיבור לטבע אך גם לאנשים, חגיגה קולינארית, ואווירה שוקקת שבדרך כלל מוצאים בעיר - עם שקט פסטורלי של הכפר. אולי ההסבר לאותה התמכרות היא העובדה שמדובר על פעילות ייחודית לחלוטין, כזו שמסחררת את כל החושים.

לשמוע. העמידו את עצמכם על קרחון Presena בפאסו טונלה, אתר ה סקי באיטליה, בגובה 3,050 מטרים, כשהכל סביב מושלג. הקשיבו היטב לשקט, הנמיכו את נשימתכם למינימום, כדי שלא תפריע. שומעים? עכשיו תוסיפו משב עדין של רוח דחוסה בחלקיקי שלג קרירים, ואת הרחש העדין שנוצר מהתנועה שלכם עם המגלשיים או הבורד על השלג. זהו. זה זה!

לטעום. מנת כבש עסיסית ומנחמת שתצליח לחמם לכם את הבטן גם במינוס 20 מעלות. תמצאו אותה בבנסקו ב - Obecanova mehana - טברנה אותנטית בעיר העתיקה עם אווירת 'מחנה' שמחה וצבעונית. להקה מקומית עוברת בין השולחנות ומנגנת מוסיקה בולגרית כיפית, התפריט מציע מנות מסורתיות והמחירים נוחים במיוחד.

להריח. במסעדת La Joyeuse Fondue בואל טורנס שבצרפת תתמוגגו מהאח הדולקת, מהאדים על החלון וסביבם פתיתי שלג שנדבקו. ניחוחן הכבד של הגבינות שמקורן בחיות שמעולם לא ראו דיר או רפת, יעלה באפכם וכמעט תוכלו לצייר את ענני הריח שעולים מהמטבח. את ההמשך תנחשו לבד.

לראות. השכמתם קום והשלג עדיין יורד. מזג האוויר מעונן ואפור. אתם מטפסים לגובה הרכבל העליון, כשפתיתי שלג ניתכים על פניכם. הגונדולה מתרוממת מטרים ספורים מעל לעננים, כשבאורח נס, בדיוק כשהגעתם לנקודת התצפית, השמש יוצאת במלוא הדרה, מחממת את האווירה וצובעת את האתר תחתיכם בלבן מנצנץ.

לזוז. הגוף עובד, מפיתול לימין לפיתול לשמאל, הדופק עולה וכמה טיפות מיוזעות מתקבצות להן במעלה החזה בתוך החליפה. השרירים האלכסוניים מקבלים יחס חם ואוהב לאורך כל היום, ושרירי התאומים מתנפחים מגאווה בתוך האמבטיה החמה במלון.
לחוש את הקצב. בירה משתקשקת בכל כמה שניות בקריאות "פרוסט" רמות בפסטיבל ה-Snowbombing באתר האוסטרי, Mayrhofen. הדי-ג'יי ברקע ממלא את הרחבה המושלגת בביטים שמחים ומקפיצים, ולרגע נראה שההרים ממול משתתפים גם הם בחגיגה. חיוכים נשלחים מכל כיוון ומשלל תווי פנים, ומעלים בספק את ההשערה שגן העדן נמצא אי שם למעלה - ולא כאן איתנו.

לגעת. אבנים לוהטות נעות הלוך ושוב על גבכם החשוף, טבולות בשמן ריחני. ידיים חסונות מצליחות לפזר כל צ'אקרה תקועה וכל שריר שהתקצר לו בימים האחרונים. אצבעות הרגליים הקפואות מקבלות דקירות קטנות ונעימות במגע עם המים החמים בבריכה המבעבעת באקוואדום האוסטרי המשובח ב-Solden.

אומרים שמי שבאמת מכור נוהג לומר לסובבים אותו שהוא "יכול להפסיק מתי שהוא רוצה". שטויות. מי בכלל רוצה להפסיק

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות