דברו איתנו
קבל הצעה





ללמוד פריסטייל על סנובורד

למקומות, היכון, קפוץ

פתיחת שנת הלימודים והתקרבותם של הסתיו והחורף נותנת את האות להתחיל בלימודים מסוג הרבה יותר כיפי – גלישה. בחרנו חמישה תרגילים שכל גולש סנובורד שמכבד את עצמו חולם לנחות בשלום, והכנו סרטונים כדי שתוכלו להתחיל להתכונן כבר בבית.

Frontside 50/50 to 180
50/50 הוא אחד התרגילים הבסיסיים והשימושיים ביותר בסנובורד. ברגע שתשלטו בו, עולם חדש של תרגילים מסעירים ייפתח בפניכם. מתחילים בגלישה עם הבורד בקו ישר על הבוקס – זהו למעשה ה-50/50 שהגיע במקור מעולם הסקייטבורד ומשמעותו החלקה של הקרש על משטח כלשהו. כשמגיעים לסוף הבוקס צריך להרים את הרגליים ולסובב את הכתפיים והאגן ב-180 מעלות, תוך כדי התמקדות באזור הנחיתה. את הנחיתה עצמה יש לבצע עם ברכיים כפופות וכשהמשקל נוטה קלות על הלהב הקדמי. עם משקל על הלהב האחורי יש סיכוי סביר שתסיימו את התרגיל על הישבן.

Nose Grab
כמעט כל תרגילי התפיסות הומצאו על ידי גולשי סקייטבורד וה-Nose Grab הוא לא יוצא דופן. גם הוא, כמו האחרים, יוסיף הרבה סטייל לגלישה ויגרום לכם להיראות כמו גולשים מבטן ומלידה אבל גם יעזור לכם לשלוט ביציבה שלכם. כדאי להגיע לקיקר במהירות גבוהה יחסית כדי לתפוס תנופה. כשמתנתקים מהקיקר מקרבים את הרגל הקדמית לכיוון החזה ותופסים את ה"אף" של הבורד עם היד הקדמית. זהו תרגיל ה-Nose Grab, פשוטו כמשמעו. כדי לסגנן את התרגיל עוד יותר, נסו ליישר את הרגל האחורית כלפי מטה. לקראת הנחיתה, שחררו את היד וכופפו את הברכיים כדי לאפשר נחיתה רכה ונעימה.

Boardslide to Fakie
לגולשי סנובורד וסקייטבורד המילה Fakie היא ממש לא עלבון. נהפוך הוא - זו מלה שכל גולש היה רוצה לנכס לעצמו, שכן מדובר במיומנות לנחות כשהרגל האחורית והחלשה יותר מובילה.
תרגיל Boardslide הוא תרגיל קלאסי שנראה פשוט יחסית כשעושים אותו נכון אבל מצריך לא מעט מיומנות ושליטה. מהירות היא לא שם המשחק במקרה הזה ולכן אין צורך לתפוס הרבה תאוצה לפני שעולים על הבוקס. מה שכן צריך לעשות כשאתם על הבוקס זה לסובב את הכתפיים ב-90 מעלות, כך שתהיו מאונכים לבוקס כשאתם גולשים עליו, ולדאוג שהבורד יהיה שטוח לחלוטין. העברת משקל לאחד הלהבים תיגמר לא טוב, מניסיון. כדי לסיים את הנחיתה ב-Fakie יש לבצע בעצם קפיצת 90 מעלות בקצה הבוקס כדי להשלים סיבוב של 180 מעלות. ברכיים כפופות, כמו תמיד, יבטיחו נחיתה יציבה ובטוחה.

Tail Press
לא חייבים זמן אוויר בשביל לעשות רושם, וה-Tail Press הוא תרגיל מושלם למי שמעדיפים להישאר על הקרקע. הוא יחזק את הקשר שלכם עם הבורד עד כדי כך שתרגישו כאילו הוא המשך טבעי וישיר של הגפיים שלכם. שמו של התרגיל – לחיצת זנב - מתאר את הטכניקה בה תשתמשו, וכשתלמדו לבצע אותה היטב אנחנו יכולים להבטיח שהתוצאה תהיה מרוממת נפש (ואף). הביצוע פשוט: העבירו את המשקל לרגל האחורית תוך כדי יישור המותן והכתף האחורית עם קו הרגל. על הרגל האחורית להיות כפופה מאוד, בעוד שאת הרגל הקדמית יש ליישר תוך כדי הרמת האף של הבורד. זה אולי ייקח קצת זמן עד שתלמדו בדיוק כמה לחץ להפעיל על הרגל האחורית וכמה אתם יכולים להישען אחורה מבלי לאבד את שיווי המשקל אבל ברגע שתגלו, לא תוכלו להפסיק.

Backside 720
אם אתם רוצים לבצע את ה-Backside 720 יש שני דברים שאתם צריכים: מהירות וביטחון.
המספר 720 מתייחס לשני הסיבובים המלאים שתעשו באוויר (2X360) ולשם כך תזדקקו לזמן אוויר ארוך יחסית, אותו תשיגו כשתגיעו לקיקר עם הידיים מונפות אחורה וכשהמשקל נוטה קלות על קצות האצבעות והלהב הקדמי. ברגע שעזבתם את הקיקר חשוב לשחרר את הידיים לכיוון הסיבוב ולהיעזר גם בכתפיים ובמבט, תוך כדי שמירה על יציבות הגוף באוויר. לקראת הנחיתה יש למקד את המבט באזור המיועד וכמו תמיד, לשמור שהברכיים יהיו כפופות כדי שיוכלו לספוג את הנחיתה ברכות.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות