דברו איתנו
קבל הצעה





סיפור אהבה איטלקי

דימו אותה לאישה איטלקיה יפיפייה, לפנורמה המושלמת בתבל, קראו לה דרמטית, רומנטית, שרמנטית ומה לא? קבלו אותה במלוא הדרה, מתכוננת לעונת הסקי הקרובה. קבלו את סלה רונדה. מרחב הגלישה העצום והמרהיב סלה רונדה נחשב לאתר הסקי היפה בעולם, עם פסגות משוננות של הרי הדולומיטים ונופים עוצרי נשימה של העיירות והעמקים סביב. סלה רונדה גם ידוע במסעדות ההרים הטובות שלו, אליהן מגיעים בגלישה וזוכים לצפות מהן בנופים המרהיבים. ארבעה עמקים מרכיבים את מרחב הגלישה המחובר Dolomiti Superski, שכולל בתוכו 523 ק"מ של מסלולים מחוברים, מתוך המרחב הכולל שמכיל לא פחות מ-1,233 ק"מ (!) מבין העמקים, Val di Fassa הוא העמק שבו מומלץ ללון, גם בזכות מלונות הספא הטובים שבשטחו, בעיירות קמפיטלו (Campitello) וקנאציי (Canazei), וגם הודות למקומות הבילוי התוססים שנמצאים בו. Arabba-Marmolada הוא אזור הקרחון שמתנשא לגובה 3,270 מטרים, בשטחו נמצאים 62 ק"מ של מסלולים למתקדמים ושלג טרי. Alta Badia נחשב לאזור יוקרתי מאוד, עם עיירת היוקרה Corvara שמציעה אירוח מפנק ו-Val Gardena הוא העמק המוכר ביותר, שגם בו נעים ללון, אך הוא מעט רדום יותר בכל הקשור למקומות בילוי ואטרקציות. אחת התופעות המיוחדות של סלה רונדה, פרט למרחב הגלישה העצום, הוא המסלול המעגלי. מדובר במסלול שמקיף את חמשת מצוקי הענק Sella - קצוות משוננים שזוהרים באורה של השמש, בו ניתן לגלוש עם כיוון השעון או נגד כיוון השעון. המסלול אורך כ- 4-6 שעות וכיף לגלוש ולעצור בדרך במסעדות ההרים היפות, ליהנות מהנוף לצד שוקו חם או בירה קרה. מה עושים אחרי הסקי?
בסיום הגלישה, תמצאו לא מעט מקומות בילוי ואטרקציות באזור Val di Fassa. ראשית, מרכז הספא החדש De la ondas יארח אתכם בשמחה וירפה את השרירים מיום הגלישה האינטנסיבי. אך עוד לפני שתגיעו אליו, תוכלו לשתות בירה עם החבר'ה באפר'סקי השמח Des Alpes או ב-Paradise, שם לבטח תכירו עוד גולשים שחולקים את האהבה לספורט הלבן. בימים שבהם יישאר לכם מספיק כוח ואדרנלין, תוכלו לצנוח במצנחי רחיפה מעל לשלג או לקרוע את המרחב רכובים על טרקטורוני שלג או מזחלות. בשל הקירבה לוונציה ומילאנו, נחמד גם לשכור רכב ליום או לחצי יום ולבלות באחת הערים האיטלקיות היפות. בשעות הלילה, אחרי ארוחות הערב המפנקות במלון, שלרוב מוגשת בארבע מנות וביתר פינוק, תמצאו בסלה רונדה גם מקומות בילוי שוקקים, דוגמת ה-White Rabbit הרגוע, ה-Hexen המשוגע וה-Kaiser Keller שבין לבין. אם טרם טעמתם טעמו של בומברדיניו, זהו בדיוק המקום להזמין את משקה ההרים האיטלקי הצהבהב, עשוי ליקר ביצים וקצפת, או לכל הפחות Cafe Corretto - שוט של אספרסו מוכתם בגראפה, ברנדי או קוניאק. בבתי הקפה שבמרכז קנאציי תוכלו לטעום בשעות אחר הצהריים טירמיסו אמיתי תוצרת בית. האתר בסלה רונדה מפנק גם בכל הנוגע לתשתיות עבור הגולשים. יש כ-450 מעליות באתר, חלקן מהמשוכללות שקיימות באתרים. בבואכם לעלות מהמלונות בקמפיטלו לכיוון פסגת ה-Col Rodella, תוכלו להתנסות בגונדולת המאה - קרון מלבני גדול שמכיל יותר ממאה גולשים בו זמנית. ובכלל, כל מעבר מאזור לאזור בסלה רונדה, יחשוף אתכם לדרכים מקוריות להתניידות במעלה המדרון. על אף כמות המסלולים הבלתי נתפסת בסלה רונדה, חובבי הפריסטייל לא ימצאו בו מרחבי אוף פיסט רבים, ולא בכדי. האיטלקים משתדלים שלא לעודד את התופעה באזור זה ובאופן עקרוני, גלישה מחוץ למסלולים נחשבת ללא חוקית. עם זאת, ישנו אזור בקרבת הקרחון, שם תמצאו שטחי אוף פיסט בהם ניתן לגלוש. ואם אתם כבר שם באזור המרמולדה (הקרחון), כדאי שתתנסו במסלול הארוך מהפסגה בירידה חדה של 1,800 מטרים, שמתפרשים על פני 12 ק"מ. ואם זה לא יספק את צרכי הפריסטייל שלכם, תוכלו לחפש את אחת הדרכים המהירות שיובילו אתכם אל אחד מהסנופארקים המושקעים של סלה רונדה. שם, בין הקיקרים, הבוקסים ומזרן האימונים, תוכלו לשפר את הקפיצות. השמש מחייכת, והרבה
כשתרצו לרדת לכיוון העיירות, שנמצאות בגובה ממוצע של 1,440 מטרים, תוכלו להתנסות במסלולים מרתקים ומפותלים שנכנסים לתוך היער. זהו יתרון עבור הימים הספורים בהם השמש אינה מחייכת דיה ונחמד להתחבא במסלולי היער. אך למזלו של האתר, ימי השמש בו נפוצים במיוחד, ושואפים ל-80% בשנה, נתון די מדהים שנובע ממיקומו הדרומי, יחסית לאלפים. המלונות שנחשבים לטובים ביותר באזור Val di Fassa שייכים לרשת Union, שכוללת ארבעה מלונות בקמפיטלו, צמודים זה לזה ולמעליות, ועוד מלון אחד בקנאציי. המלונות הם ברמת ארבעה כוכבים ובהחלט מכבדים את המעמד, עם ספא בכל אחד מהם. כרטיס כניסה לספא, בעלות 19 יורו, יזכה אתכם בגישה חופשית לכל מרכזי הספא של רשת המלונות, וכך תוכלו לגוון. ניתן בקלות להכתיר את סלה רונדה כחופשה המושלמת - גם עבור זוגות שמחפשים את הרומנטיקה, גם עבור משפחות שמעוניינות להעביר זמן איכות משותף, ובטח עבור חברים שגולשים באותה הרמה ושואפים לגמוע מרחקים יחדיו. חשוב שתגיעו לשם לפחות עם עוד אדם נוסף שגולש ברמתכם, כך שאם בן או בת הזוג לומדים לגלוש, אתם תוכלו לגלוש עם מישהו קרוב אחר לאורך כל היום, שכן לא תרצו לחזור על עקבותיכם במהלך היום. אם החלטתם לרשום את ילדיכם לקייטנות הסקי בסלה רונדה בתקופות החגים, הכינו את עצמכם לקום מוקדם בבוקר, כדי שתספיקו להרחיק כמה שעות בגלישה, ולחזור בצהריים לבקר אותם. בקייטנות של חברת SkiDeal תוכלו ליהנות מבייביסיטרים ומדריכים שיעסיקו את ילדיכם עד השעה 17:00, יחד עם ילדים ישראלים בגילם וברמת הגלישה שלהם.  

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות