דברו איתנו
קבל הצעה





טיפים לסקי עם הילדים

כל המשפחה גולשת

איך לבחור את אתר הסקי המתאים ביותר לחופשה משפחתית? מה הילדים עושים כשאתם גולשים? ומה כדאי לוודא לפני שאורזים את כולם וטסים? התשובות לפניכם:

- "מתי מגיעים? משעמם לי"

איך לבחור את האתר?

מה למדת היום בסקי?

נקודות שחשוב לברר

כמה מהאתרים המומלצים

"מתי מגיעים? משעמם לי". את הפזמון הזה מכירים הורים רבים שיוצאים עם הילדים לחופשת סקי משפחתית. בחופשת הסקי לא סביר שתשתמעו את השיר הכל-כך מוכר – כל עוד תתכננו אותה נכון. אספנו עבורכם את כל המידע המועיל לשם כך.
עבור הגולשים הישראלים, התקופות המבוקשות לנסיעות סקי עם הילדים הן החופשות בחנוכה, בפורים, ובפסח. ככל שזה נוגע לשלג באתרים, מדובר במועדים אידאליים שמספקים בדרך כלל תנאי גלישה טובים – בראשיתה של העונה, ושבועות ספורים לפני סיומה. בשנה שבה החגים "נופלים" בדיוק בעיצומה של עונת הסקי - התלמידים שייצאו לקייטנות כמעט שלא יפסידו לימודים, בעוד אתם יכולים לגלוש בראש שקט באתרים הטובים באירופה.
 חופשת סקי משפחתית היא חגיגה של ממש. אתרי סקי רבים בנויים לארח משפחות בצורה אופטימלית, והדבר מתבטא במלונות, בעיירות הסקי, במגוון השירותים הניתנים בהן, באטרקציות השונות, ובאתרים עצמם: מתקנים מיוחדים לקטנים, הדרכות המיועדות לילדים, ועוד.


איך לבחור את האתר?

כאשר המשפחה כולה יוצאת לחופשת סקי – מומלץ לבחור אתר המתאים לרמות גלישה שונות, שמציע תשתיות טובות ובילויים ואטרקציות עבור הקטנים, ולטובת השעות שאחרי הסקי.

בשלבים הראשונים, חשוב לבחור אתרים שמתאימים יותר לגולשים מתחילים. חפשו אתר עם מגוון מסלולים כחולים שבהם אפשר לעשות את צעדי הגלישה הראשונים, ובית ספר טוב ללימוד סקי למתחילים. חשוב שהילדים יקבלו הנחיה של מדריכים דוברי עברית. חשוב גם שהמלונות באתר יהיו בתחומי העיירה הצמודה לו, ולא מחוצה לה. עוד מומלץ לוודא כי יש חיי לילה ומגוון אפשרויות אפרה-סקי – כדי שתוכלו לבלות באטרקציות השונות לאחר שהמסלולים נסגרים.

אם אתם יוצאים בהרכב משפחתי מלא – יש חשיבות גדולה לבחירת אתר שבו יש אטרקציות לכל הגילאים, כדי שלא תשתעממו אחרי השעה 17:00. כיום מרבית האתרים מציעים שלל אפשרויות בילוי, ורק צריך לבחור את הפעילות שמתאימה לכם: מרכזי ספא, פאבים, חנויות, בתי קפה, החלקה על הקרח או מרכז באולינג.


מה למדת היום בסקי?

כדי שהילדים יפיקו את המרב מחופשת הסקי – מומלץ לשלב לימודי גלישה (סקי או סנובורד), לצד זמן מנוחה או פעילות חברתית ואטרקציות אחרות. חשוב להקפיד כי מדריכי הסקי יהיו בעלי ניסיון וגישה לעבודה עם ילדים. לא כל מי שמלמד אתכם לגלוש כמו אלופים יוכל גם לתקשר בצורה המיטבית עם ילדכם. עוד המלצה חמה היא לוודא שהדרכות הסקי נעשות בעברית, בידי מדריכים ישראלים. אמנם יש ארומה בין-לאומית בקבוצות ילדים מרחבי העולם, אך סביר להניח שהילד שלכם ירגיש טוב יותר בסביבה מוכרת, עם שפה מוכרת.

חשוב להקפיד כי כמות המדריכים הולמת את מספר הילדים בקבוצות הלימוד. מומלץ כי בקבוצה של ילדים בגיל 6 ומעלה יהיה מדריך אחד לכל 8 ילדים. בגילאים צעירים יותר – מומלץ יחס של מדריך אחד לשלושה ילדים, לכל היותר.

במסגרת קייטנות סקי הילדים לומדים את יסודות הגלישה, ויש הדרכות מותאמות גם עבור מי שכבר גלשו ועברו את השלבים הראשונים. חשוב שלצד המדריכים המוסמכים יהיו מלווים נוספים, שמסייעים להשגיח על הילדים ומעורבים בכל התחומים והפעילויות שאינם קשורים ישירות ללימוד סקי.

יום טיפוסי של קייטנת סקי מתחיל בחיבוק חם של ההורים – ופרידה מהם לכמה שעות. הילדים ישחררו אתכם ליום שלם של גלישה, ויפנו לשיעורי הסקי או הסנובורד שלהם. בשעת צהריים קבוצות הילדים סועדות ביחד עם המדריכים – ויוצאות לסבב הדרכות נוסף. לאחר מכן המדריכים והמלווים מפעילים את הילדים בשלל אטרקציות – עד סופו של יום הגלישה, והמפגש עם ההורים. סביר להניח שתמצאו את עצמכם שקועים איתם בשיחות נרגשות, והחלפת חוויות מיום הגלישה.

ייתכן שתופתעו לגלות כי בסופה של קייטנת סקי מוצלחת הילדים מרגישים בנוח על השלג, גולשים בטבעיות – ואולי אפילו יותר טוב מכם. בין היתר, יש לכך הסבר פיזיולוגי פשוט: מרכז הכובד הנמוך שלהם, הזריזות והגמישות, מגנים עליהם טוב יותר מפני נפילות (ביחס לגולשים מבוגרים). לצד זאת, הרוח השובבה והיעדר הפחד גורמים להם להיות משוחררים יותר ולהעז.

נקודות שחשוב לברר:
• האם מדריכים הסקי של הילדים דוברי עברית?
• כמה ילדים יש בכל קבוצה וכמה משגיחים או מדריכים?
• כמה שעות מוקדשות לגלישה-בפועל?
• האם מחיר הפעילות לילדים כולל גם ארוחות?
• מה הפעילות הנעשית עם הילדים כאשר אינם גולשים?
• במלון – מה המחיר עבור ילד כשלישי או רביעי בחדר?

 

הנה כמה מהאתרים המומלצים:

בנסקו (bansko), אתר הסקי הגדול בבולגריה מציע אינספור אטרקציות, עיירה ידידותית ונוחה ומרחב גלישה מזמין לכל הרמות 

ואל נורד (val nord), אתר הסקי באנדורה הוא אחד האתרים המתאימים ביותר למשפחות. העיירה ידידותית ונוחה, המרחב מציע אזור עצום ללמידה לצד מסלולים סלחניים למתחילים, דמויות ענק מחבקות את העוברים ושבים ברחובות ומדריכי הסקי הם המקצועיים ביותר בסביבה!  

סלה רונדה (Sella Ronda), סקי באיטליה הוא מרחב הגלישה הגדול ביותר במדינה (523 ק"מ של מסלולים), והוא משובץ בעיירות קסומות.

מאיירהופן (Mayrhofen) שבאוסטריה נחשבת בירת הגלישה של חבל טירול, והיא עיירה מרתקת לכל המשפחה, עם 649 ק"מ של מסלולים בסקי-פס אחד.

פאסו טונלה (Passo Tonale) הוא האתר הגבוה בדולומיטים, ויש בו מסלולים מגוונים ומעולים להדרכה.

 

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות