דברו איתנו
קבל הצעה





ג’יימס בונד על השלג

החלטנו לצאת ולחגוג בשירות הוד מלכותה יחד עם הסצנות נוטפות האדרנלין של המרדפים, ההתרסקויות והקפיצות שצולמו על השלג באתרי הסקי. הנה כמה רגעים גדולים.

המרגל הכי מפורסם בעולם, אהוב הנשים ונוטף הצ'ארם חוגג בימים אלה 50 שנות אקשן ומשימות נועזות באקרנים. סוכן 007 בשירות הוד מלכותה ביצע כמה מהפעולות הנועזות שלו על השלג, וזוהי הזדמנות טובה להיזכר ברגעיו הלבנים של ג'יימס בונד.

במשך עשרות שנים נבנתה דמותו של בונד סביב החיים הטובים – יאכטות וסירות מרוץ משוכללות, רכבי פאר ואופנועי שטח רעשניים, מסעדות טובות וסצנת בילויים סוערת, שהם הרקע למשימות הבילוש והמרדף. גם עולם הסקי אינו זר עבור הסוכן החשאי, שגולש את דרכו בהתחמקות מאויביו ועובר בין כלים שונים על השלג. הנה כמה סצנות נבחרות ומסעירות במיוחד:

"המרגל שאהב אותי" (1977)
בונד מקבל הודעה מודפסת באמצעות שעון היד שלו ונוטש את אשת הפיתוי הבוגדנית שאיתו בבקתה המושלגת. מיד כשהוא יוצא מהבקתה, ממהרת האשה לספר על מיקומו לחבורת מתנקשים שמחפשים אחריו, ואלה גולשים בעקבותיו במדרונות הלבנים. אחד המתנקשים מקבל "טעימה" ממקלות הסקי של בונד, והמשך המרדף הופך למסעיר יותר, בקפיצת "בייס" נועזת מהפסגות והצדעה לממלכה.
גם פעלולי העריכה לא ממש מצליחים להסתיר את העובדה שרוג'ר מור הוא לא האיש שגולש כאן, אבל מה זה משנה – יש כאן אקשן, ובשפע. עלילת הסרט העשירי בסדרה מתרחשת באתרי סקי באוסטריה, אך כמה מהסצנות המושלגות צולמו ב סן מוריץ שבשוויץ. הקפיצה מהצוק צולמה באתר הנמצא על הר אסגרד בחלקה הצפוני של קנדה.

"לעינייך בלבד" (1981)
גם כאן, רוג'ר מור בתפקיד בונד, נפגש עם רודפיו על המורדות התלולים של אתר סקי, הפעם בדולומיטים, במקפצת סקי נורדי משולב ממנה הוא מרחף מעל ראשו של הצלף שממתין לו למטה. בהמשך מצטרפים אופנועים ל"חגיגה", בונד מפיל ללא רחמים כיתה שלמה של לומדי סקי, שובר מסעדה לרוחב ומפגין שימוש יצירתי במקלות הסקי ו"מוציא מהמשחק" את אחד מהרודפים. בהמשך הוא מתרסק – אבל מצליח לחזור למגלשיים ולחמוק.
סצנות הסקי בסרט צולמו בדולומיטים, צמוד לקורטינה ד'אמפצו שבצפון איטליה, על הגבול עם אוסטריה, אתר שאירח תחרויות ספורט חורף באמצע המאה הקודמת.

"העולם אינו מספיק" (1999)
המרדף הזה מתחיל דווקא מהאוויר. פירס ברוסנן נפרד מאהובתו עטויית הפרוות לטובת גלישה מפסגת הר מטה. בתוך כך חוליית האורבים על טרקטורונים מעופפים (בקאיי) זורקת לכיוונו רימוני נפץ, ובונד ניצל בשנייה האחרונה ובורח אל תוך העצים. הטרקטורונים הופכים לסנומובילים על השלג, שממשיכים לרדוף אחריו על לצוק משונן, בו הסוכן המהולל עוצר עצמו בשנייה האחרונה, כדי לאפשר לכלים הכבדים להמשיך את השוונג אל פי התהום. 
הסצנה המהירה הזו צולמה בשאמוני, אתר סקי בצרפת, לא הרחק מהגבול עם איטליה ושוויץ.

"בשירות הוד מלכותה" (1969)
הסצנה הדרמטית הזו מתרחשת בחושך – מה שרק מעצים את הדרמה. צבא שלם במרדף ממוקד אחרי בונד (ג'ורג' לזנבי, ששיחק רק בסרט הזה ופרש) שמסמן את דרכו בחושך, באוף פיסטים מעוררי השראה על הפסגה, תוך שהוא חובש גוגלס עם אמצעי לראיית לילה בתוכן. ומה לא תראו בסצנה הזאת? קפיצות, סלאלומים חדים בין העצים ונפילה עסיסית אחת, בה 007 מאבד מגלש אחד, אך הופך את החסרון ליתרון ומעיף את הרודף האחרון ישירות אל תוך התהום. הסצנות המושלגות בסרט צולמו באלפים השווייצרים.

"באזור המסוכן" (1987)
בדרכו למנוע מלחמת עולם שלישית נמלט בונד (טימותי דלטון) כשלצידו בלונדה יפה, בדרך מקורית בהחלט. הוא מפוצץ את מכוניתו המשוכללת שנתקעה בשלג ובוחר לאסוף ממנה פריט אחד בלבד - צ'לו. כן, כלי הנגינה הזה (והמארז שלו) הופך בדרך מופלאה למזחלת שלג שגם סופגת את מהלומות הירי המופנות אליו. בני הזוג הפעלתנים זוכים לגלישה נעימה לצלילי הצ'לו, חומקים מהרודפים ויוצאים ללא פגע. לצ'לו יש קצת פחות מזל.

"מבט לרצח" (1985)
במרדף הזה עובר בונד (רוג'ר מור) משני מגלשיים, למזחלת שלג מהירה שחטף לאחד מהרודפים – ולבסוף לסנובורד מאולתר לגלישת אוף פיסט אתגרית בטירוף, מפסגת ההר ישירות אל תוך האגם הלא קפוא, לגלישת סקי מים סוערת בלי סירה, רק מהשוונג של הירידה.

נראה שיוצריו של בונד הקפידו לעשות כבוד גדול לעולם הסקי לאורך עשרות שנים, ומי שמכור לסקי בהחלט יכול להבין אותם.

יואב גלזנר

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות