דברו איתנו
קבל הצעה





סיפורו של מלווה באתר סקי

עבודת החלומות: להיות מלווה באתרי סקי באירופה

כן, אתם בהחלט יכולים לקנא במי שהעבודה שלו היא להוציא עשרות אנשים לבלות אחרי יום גלישה – במשך ארבעה חודשים רצוף. "גרתי במקום שמוקדש לבילויים, ומסביב אנשים ששותים אלכוהול, אוכלים טוב, ורק מחפשים ליהנות. אתה נשאב פנימה".

מעטים האנשים שהגדרת התפקיד שלהם בעבודה מחייבת אותם לגלוש לאורך היום על מסלולי הסקי והסנובורד הכי אטרקטיביים – ולצאת לבלות במסיבות סוערות ובברים במהלך הלילה. באופן מוזר, יש מי שנדרשים לעשות כך, ואפילו מקבלים תשלום.
אתרי הסקי מלאים בתפקידים ייחודיים ומרתקים, אבל נדמה שאחד עולה על כל היתר - מלווה קבוצות באתרים. תשאלו את עמית פנסקי, בן 24 מראשל"צ, ומלווה קבוצות גולשים באתרי סקי זו השנה השנייה.

  


"אני כבר עשר שנים גולש סנובורד", מספר עמית, שהחל לגלוש יחד עם שני אחיו אחרי שאביהם הפך מכור לתחביב – וגרר אותם עמו, "למדתי לגלוש במדונה די קמפיליו ובסלה רונדה - אתרי סקי באיטליה". עמית מספר כי במהלך השנים שבהן יצא לחופשות סקי – הוא הבחין במלווים של קבוצות הגולשים וחשב לעצמו שאולי יוכל להיות אחד מהם ביום מן הימים. "הכרתי את העסק מקרוב, ובאחת החופשות בואל-טורנס פגשתי במקרה חבר טוב שהיה מלווה של הקבוצה שם. הוא המליץ לי על התפקיד, וכשראיתי איך הוא חי אמרתי לעצמי שאני חייב גם. ברגע שראיתי אותו ידעתי שזה סגור".


לאחר תהליך מיון והכשרה עמית נשלח מטעם חברת SkiDeal ללוות את קבוצות הגולשים באתר שפינדלרוב מלין בצ'כיה. הוא גר באחד המלונות המפנקים באתר במשך ארבעה חודשים, לאורך כל עונת הסקי. "גם אם היתה לי אופציה לחופשה – לא נראה לי שהייתי לוקח אותה", מספר עמית בהתלהבות.

אז מה עושה המלווה? הוא הנציג והכתובת הראשונה עבור הגולשים הישראלים באתר הסקי. לצד דאגה לקליטת קבוצות הגולשים, ומתן סיוע בהיבטים המנהלתיים של החופשה – הוא אחראי ללוח הזמנים והפעילות שלהם, כולל הבילויים והאפרה-סקי. "זה התפקיד הכי טוב שיש באתרי סקי. אתה, בהגדרה, מוציא את הגולשים לבלות ולשתות. זאת העבודה שלך - לצאת כל ערב. אין באתרים אף תפקיד שמתחרה בזה, אפילו לא מדריכי סקי".

במהלך תקופת העבודה באתר נרקמים קשרים עם מדריכי הסקי המקומיים, כמו גם עם מלווים של קבוצות אחרות מרחבי העולם. עם חלקם הוא עדיין שומר על קשר. באשר לחיי החברה, עמית רומז כי "עדיף להגיע רווקים לתפקיד", אך מסרב לפרט. "מי שיקרא – יבין".
כשעמית נשאל על הקשיים בתפקיד – נראה כי גם רשימת ה"מינוסים" היא משהו שרבים היו שמחים להתמודד עמה: "השבועות מאוד מעייפים, אבל בצורה טובה. אתה עייף כי גלשת הרבה, שתית הרבה, יצאת הרבה, ועבדת הרבה. יש עליי המון אחריות, כי זו קבוצה של מינימום 40 איש ששילמו הרבה כסף ומצפים לתמורה. אני חייב לעמוד בציפיות שלהם מהחופשה, להיות זמין 100 אחוז מהזמן, וכל הזמן ב'מוד' של עבודה".


לצד המחויבות ללקוחות, עמית מספר כי ידע לנצל היטב את העובדה שהתגורר קרוב למעליות של אתר הסקי: "בכל יום אחרי שירד שלג – אני הייתי הראשון על המסלול, על הבוקר. ככה נהניתי מהשלג הכי טוב, עוד לפני כולם".
עמית מספר עוד כי העבודה כמלווה באתר הסקי היא כמו התנהלות בעולם אחר לגמרי: "בסופו של דבר, גרתי במקום שכולו מוקדש רק לבילויים, והכל מסביב מלא באנשים ששותים אלכוהול, אוכלים טוב, ורק מחפשים ליהנות. כולם מסביב באותה אווירה – וגם אתה נשאב פנימה. גולשים, נחים, שותים, חוגגים. למחרת זה אותו דבר - וזה ממכר".


את הקיץ שחלף עמית ניצל לטיול בדרום אמריקה ולימודים לפסיכומטרי, ובחורף הקרוב הוא כבר ייצא לעוד קדנציה כמלווה מטעם SkiDeal – הפעם בפסגות של סן אנטון באוסטריה. ומה הלאה? "הייתי ממשיך בתפקיד כמה שנים שרק אפשר. חשוב לזכור שמדובר בג'וב מאוד אינטנסיבי. ישנים מעט, עובדים הרבה, גולשים הרבה, ואלה ארבעה חודשים מאוד מרוכזים. אי אפשר לעשות את זה הרבה שנים".

 

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות