דברו איתנו
קבל הצעה





שורד על ההר

ראיון עם נתן בשבקין
השורד האחרון בהישרדות VIP חושף בפנינו את כל הקלפים ומספר כיצד התמכר לגלישת סנובורד, לנופי האלפים המרהיבים של אתרי ה סקי באוסטריה, לעיירות הציוריות ואתרי ה סקי באיטליה, לאתגר הפיזי היומיומי ולאוכל המעודן של אירופה (זה נטול החזירים). "בשבקולס" לשירותכם:  
אם יש משהו שנתן בשבקין אוהב זה ספורט אתגרי, "כשהלב שלי פועם בקצב של 5,000 פעימות לדקה, אני מסודר". את האהבה שלו לשלג רכש בשבקין מאביו ואחיו, גולשי סקי ותיקים, שסחבו אותו איתם למדרונות באירופה. אך הוא מצידו בחר עשה טוויסט לא צפוי ופנה לסנובורד.   - שכנע אותנו, בשבקין, למה כדאי להתחיל לגלוש?
"גלישת סקי היא חווייה מדהימה, מסוג הדברים שמושכים אותך לקצה, להתמודדות מול הפחד ולמדידת הגבולות שלך כאדם. בסיום מסלול ארוך ומאתגר, אתה מסתכל אחורה ולא מאמין שירדת את כל זה. הנופים משרים מין רוגע כזה שקשה לתאר במילים".
הרומן של בשבקין עם השלג התחיל בשנת 2002 בארגנטינה, כשהיה קצין בצה"ל ויצא לטיול לדרום אמריקה. "לקראת סוף הטיול  הגעתי לאחד מאתרי הסקי היוקרתיים של ארגנטינה ועליתי לראשונה על הבורד". הבחירה שלו בסנובורד הייתה טבעית ומתבקשת. "גלשתי סקייטבורד בילדותי, אז התנועות היו מוכרות לי. וגם תמיד נראה לי שסנובורד זה הרבה יותר אקסטרים וכיף מסקי".
חוץ מארגנטינה, גלש בשבקין גם באתר הסקי האיטלקי סלה רונדה, ובאתר היוקרתי זולדן שבאוסטריה. אה כן, וגם בחרמון. "אני מאוד אוהב את סלה רונדה, זה אתר ענק ומדהים ביופיו והעיירות סביבו ציוריות". בזולדן חיי הלילה מצוינים וכמויות הלבן והפסגות שבאופק בלתי נתפסות. את הטיסה הראשונה לאירופה עשה בשבקין במסגרת עבודה, בתוכנית של ערוץ "החיים הטובים" במימון חברת תיירות הסקי SkiDeal, במהלכה חווה חופשת סקי מהי. את השנים הבאות, הבטיח, יעשה עם חברים בכוחות עצמו. כחלק מתוכנית ההישרדות האישית שלו, החליט בשבקין ללמוד סנובורד ללא הדרכה, בכוחות עצמו. "סרטי יוטיוב היו ההשראה שלי, קיבלתי טיפים מגולשים סביבי והתרסקתי כהוגן, כמו כולם. אני מאמין שאצטרך הדרכה ברמות הגבוהות יותר, כשאגיע לרמת הקפיצות בסנופארק". - לא נפצעת?
לשמחתי הרבה לא. חטפתי כמה פעמים מכות יבשות, אבל סך הכול ברוך השם לא משהו רציני. קפצתי כמה פעמים בסנופארקים ובוא נאמר שהמפגש עם הקרקע היה מהיר מאוד. בתור בנאדם אקסטרימי אני אוהב למשוך את עצמי עד הקצה, לגבול שבו אני יודע שכשאני מצליח, אז שיחקתי אותה בגדול".
- ספר על איזה רגע בלתי נשכח.
"באחד מהמסלולים בהם גלשתי, איבדתי שליטה ודפקתי נפילה של החיים. הפאדיחה הגדולה הייתה שברכבל מעליי אנשים התחילו למחוא כפיים כשקמתי, מרוב שלא האמינו שאקום מזה. בסוף יצאתי מזה בריא ושלם".   - יש לך טיפ למתחילים?
"לגלוש עם כל הכוח. להתחיל הכי מהר - ולאט לאט להגביר. הקרח כואב גם אם מתרסקים מהר וגם אם לאט, אז אין מה לפחד וצריך להעיז. באופן כללי זה ממכר, וזה משהו שאני ממליץ לכולם. מי שרוצה לחוות קצת יותר אתגר, שיעבור לסנובורד. הכי כיף זה לגלוש בקבוצת חברים ולעשות הכול ביחד. ככה כולם נופלים וצוחקים אחד על השני. כדי שלא יהיה קר, חשוב גם להתלבש נכון, לשים ביגוד תרמי, להקפיד על כפפות טובות, וכיסוי פנים".
- יש לך משקה סקי, או מאכל אהוב?
"טעמתי באיטליה את הבומברדינו, סוג של קפה כזה עם אלכוהול וקצפת. זה נחמד, למרות שבדרך כלל אני לא שותה יותר מדי אלכוהול. עם האוכל יש לי קצת בעיה, כי באתרי הסקי מגישים בעיקר בשר חזיר ואני לא נוגע בזה. אני שומר כשרות".

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות