דברו איתנו
קבל הצעה





מה שותים בחופשת סקי

לגלוש ולשתות - אז מה נשתה בחופשת הסקי שלנו

מדינות אירופה ידועות בחיבתן הרבה לטיפה המרה, ובכל מדינה יש את סגנון המשקאות המקומי שהתפתח בהתאם למסורת, לחומרי הגלם שבנמצא ולתרבות המקומית. כך גם באתרי הסקי תמצאו מגוון רחב של משקאות אלכוהוליים שמייצגים את האזור בו נמצא האתר וכן את המסורת המקומית. את המשקאות האלו ניתן למצוא בדר"כ בברי האפרה סקי ובמועדוני הלילה.

גלו ויין (Gluhwine)
סקי באוסטריה . אתר: Skiwelt

יין חם ומתקתק, מתובל עם ציפורן וקינמון. משקה זה, כמו חטיף הקרמבו מופיע רק עם תחילת החורף, לקראת חג הכריסמס ומשם מלווה אותנו עד לבוא האביב. את כל מרכיבי היין מכניסים האוסטרים לתוך סירי 75 ליטר צה"לים ומביאים אותם נגיעה מרתיחה. תוכלו למצוא את המשקה במסעדות ההרים האוסטריות והאיטלקיות, בדוכנים על צידי הדרך על המסלולים, וכמובן שהוא מככב בסצנת האפרה סקי. אמנם חזותו ומראהו של היין תמים, אך אל תתבלבלו, מדובר במשכר אידיאלי, החום בשילוב האלכוהול מתפשט בגוף במהרה, וגורם להרגשת חמימות וביסום קל.

ג'נפי (Genepi)
סקי בצרפת . אתר: Tignes

שם כולל שנתנו תושבי האלפים למיני עשבים ארומטיים ויחסית נדירים הגדלים על רכס ההרים האירופאי, ועל מנת לא ליצור בלבול ועומס מיותר, גם השם של משקה דג'יסטיף שמיוצר מעשבים אלו וצבעו נע בין זהוב חיוור לירוק בהיר. טעמו של המשקה הוא טעם נרכש, והוא אינו קל לשתייה בהתחלה, אולם לאחר שמתרגלים, קשה לחיות בלעדיו וזו בעיה, כיון שיש מעט מאוד חברות קטנות שמייצרות אותו בייצור סדרתי ובאלפים הוא נרקח על ידי התושבים עצמם ולכל אחד יש את המתכון הסודי שלו. כלל האצבע להכנתו הוא לכל ליטר משקה צריך 40 פרחים מעשבי התיבול, 40 גרם סוכר וליטר וודקה בחוזק 40%.

בומברדינו (Bombardino)
סקי באיטליה . אתר: Passo Tonale

קוקטייל איטלקי פופולארי שניתן למצוא על מדרונות האלפים והדולומיטים האיטלקיים, וגם באתרים מחוץ לאיטליה. התערובת יחסית פשוטה, שליש וויסקי, שליש ליקר ביצים (חבל שסיפרנו לכם, אה?) ושליש קפה, מעל כל זה מניחים שכבת קצפת ופשוט שותים. השם למשקה ככל הנראה ניתן כאשר אחד משותיו הראשונים הופתע מחוזק האלכוהול במשקה ומהטמפ. החמה שלו, ואמר "וואי זה כמו פצצה (bomb)", כל מילה נוספת מיותרת.

בירת Zillertal
סקי באוסטריה . אתר: Mayrhofen

בירה המיוצרת בעמק נהר צילר מוקף הקרחונים שבחבל טירול, ונקראת על שמו. כל האזור מאכלס מספר יצרני בירה הראויים לציון, והם מייצרים את הבירה בעזרת עשבי תיבול מקומיים המעניקים את הטעם המעודן והמריר שעוזר לבירה להחליק בקלילות במורד הגרון. איכות הבירה של האזור נחשבת לאחת מהטובות באירופה ואין עליה עוררין, ובכמויות האדירות שהיא נצרכת באתרי הסקי האוסטרים אל תתפלאו אם היא תערער אתכם למספר שעות.




ייגרמייסטר (Jagermeister)
סקי באוסטריה. אתר: Ischgl

משקה נוסף ממשפחת הביטר הענפה המורכב מ-56 סוגי עשבים, סוכר, תמציות צמחים, קליפות עצים ושאר ירקות. פירוש המשקה הוא מאסטר הציידים, וככל הנראה השם מקושר לסיפור על הקדוש הוברט שהינו פטרון הציידים ומעבר לכך מסופר שלאחר מות אשתו הוא השקיע עצמו בצייד על מנת להשכיח את הכאב. באחד ממסעות הצייד שלו ביערות הבחין באייל שבין קרניו צלב בוהק ובזמן שעמד משתאה מהמחזה שמע קול מדבר עליו ומנחה אותו לחזור בתשובה. הוברט חזר לביתו ויתר על נכסיו וטיפס במעלה סולם הדרגות של הכנסייה הקתולית. את הייגר נהוג לשתות או קפוא היישר מהפריזר או כפי ששכללו את המשקה בקולג'ים האמריקאים וקראו לו Jager Bomb, זורקים צ'ייסר/שוט של ייגר לתוך כוס רד-בול ושותים את הכל יחד בשלוק. אגב, התשובה היא לא! אין בו דם איילים, זו סתם אגדה אורבנית.

יין שארי ענבים - גראפה
סקי באיטליה. אתר: Sella Ronda

למשקה הזה אין בדיוק שם, האיטלקים לקחו את כל הדרעק שנשאר מהענבים לאחר שהכינו מהם יין, את הקליפות והחרצנים והתסיסו אותם באלכוהול. התוצאה: אחד ממשקאות הסקי הטובים ביותר שנראו על המדרונות. לפעמים בצבע אדום, לפעמים לא אדום, בטעמי פירות שונים, פשוט אלכוהול מתקתק שמחמם את הגוף בזמן הגלישה.

שנאפס (Schnapps)
סקי באוסטריה. אתר: St. Anton

משקה אלכוהולי מזוקק ששמו מגיע מגרמניה ומתייחס למשקאות אלכוהוליים שזוקקו מדגנים, פירות ושורשים. החומר הבסיסי שמרכיב את השנפס הוא האלכוהול בתוספת של שאריות פרי ממפעלי מיצים, ללא תוספת סוכר ובתיבול של עשבים ארומטיים. השנאפס האוריגינאלי מגיע בריכוז של 40% אלכוהול ובטעמו העדין הוא מזכיר את הוודקות השונות. בניגוד אליו השנאפס האמריקאי משתייך לקטגוריית הליקרים ומכיל כ-20% אלכוהול.

לקבלת הצעה משתלמת לחופשה

השאירו פרטים ומומחה סקי יחזור אליכם


תפריט נגישות